• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120716
+
-

بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز تهرانی تبلت ندارند

درحالی‌که بیش از 3ماه از شروع سال تحصیلی می گذرد، معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی استان تهران از نیاز ۱۱هزار و ۴۶۷ دانش‌آموز این استان به تبلت خبر داده است. این خبری است در آستانه برگزاری امتحانات نوبت اول که گویای دسترسی نامناسب دانش‌آموزان به تجهیزات مورد نیاز برای آموزش از راه‌دور است. آنچه گفته شده مربوط به تهران است و در دیگر شهرها به‌ویژه مناطق محروم و دورافتاده کشور مشکلات بیشتری وجود دارد.
محمدکریم آریا به ایسنا گفته است که امسال طرح پازل همدلی اجرا و در این طرح ۲۶۰ میلیون تومان در استان تهران جمع‌آوری و از این طریق ۲۹۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند خریداری و توزیع شده است. به گفته او در بحث تامین لوازم‌التحریر و بسته‌های آموزشی با مشکل مواجه نبوده‌ایم، اما هنوز برخی دانش‌آموزان استان تهران به تبلت نیازمند هستند که در این راستا اقداماتی در حال انجام است. هم‌اکنون در سطح استان تهران به ۱۱ هزار و ۴۶۷ تبلت نیازمندیم که امید است پیگیری‌ها به سرانجام برسد.
آریا با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای تامین نیازهای جامعه هدف با تمام توان تلاش می‌کند، گفت: باتوجه به محدودیت‌های اعتباری، سازمان بهزیستی نمی‌تواند به‌طور کامل نیازهای جامعه هدف خود را تامین کند؛ به همین دلیل برای تامین نیازهای جامعه هدف نیازمند مشارکت مردم و خیرین هستیم. دولت همزمان با بحران کرونا به کرات از خیران و فعالان اجتماعی برای اهدای تبلت و تلفن‌های هوشمند به دانش‌آموزان درخواست کمک کرده است، اما بررسی‌های همشهری در ماه‌های اخیر نشان داده که در بسیاری از مناطق کشور به‌ویژه نواحی محروم و کمتر برخوردار، دانش‌آموزان به‌دلیل دسترسی نداشتن این تجهیزات در یادگیری دروس از راه‌دور با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، افت تحصیلی بیشتر شده و آمار ترک تحصیل افزایش یافته است. واگذاری مسئولیت تهیه تجهیزات مورد نیاز برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در زمان کرونا به خیران و فعالان اجتماعی، خاصه در زمانی که جامعه با بیشترین فشار اقتصادی دست به گریبان است، طبعا مشکلات روزمره دانش‌آموزانی را که دسترسی مکفی به اینترنت، تلفن هوشمند و تبلت ندارند، بر طرف نمی‌کند. شاید کمترین انتظار این بوده که وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات طرحی را برای فروش شرایطی و بدون بهره تلفن هوشمند و تبلت برای خانواده‌های نیازمند درنظر می‌گرفت؛ در این صورت امیدواری بیشتری وجود داشت که در شرایط دشوار کنونی تعداد کمتری از دانش‌آموزان به‌دلیل نابرابری در دسترسی به تجهیزات مناسب از آموزش در سال سیاه کرونا عقب نمانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید