• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 14 دی 1399
کد مطلب : 120650
+
-

مجید رباطی/ شهردار منطقه ۱۰

همسو با دغدغه‌های مردم

همسو با دغدغه‌های مردم

مدیریت شهری در دوره جدید از منظری نو به مشکلات شهر نگریسته و با نگاهی خلاق و خدمت‌رسان به سراغ اجرای پروژه‌هایی کوچک‌مقیاس در محله‌ها رفته است. طی ماه‌های گذشته، افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰ پروژه شهری در زمینه‌های عمرانی، ترافیکی، محیط‌زیستی، فرهنگی و ورزشی و ارتقای کیفیت عرصه‌های عمومی نمونه‌ای دست به نقد از آن ایده اولیه است.
مطمئناً جنس دغدغه‌های مردم محله‌های تهران با رویکرد جدید مدیریت شهری در توجه به محله، به‌عنوان کوچک‌ترین واحد برنامه‌ریزی شهری، تطابق قابل‌توجهی دارد و این ویژگی در ترسیم مسیر و چشم‌انداز آینده شهر یاریگر مدیریت شهری خواهد بود.
این مداخلات مانند طرح‌های موضعی و موضوعی، طرح بهسازی معابر، مناسب‌سازی عرصه‌های عمومی، تملک باغ‌ها و بوستان‌ها و بهسازی مناطق دارای بافت فرسوده و مسائلی از این قبیل کیفیت زندگی بسیاری از ساکنان محله‌ها را بهبود بخشیده، اما این سرآغاز راهی دشوار است و هنوز با سرمنزل مطلوب فاصله زیادی داریم.
مردم، به‌عنوان ولی‌نعمتان شهر، مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری و بقای فضاهای شهری دارند و امیدواریم بتوانیم با همراهی و مشارکت آنان ضمن رفع معضلات و کاستی‌های موجود، اقدامات مؤثری در قالب پروژه‌های کوچک‌مقیاس برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان انجام دهیم.
اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس، آن هم به‌صورت مویرگی، به نوعی موجب برقراری عدالت اجتماعی و توسعه شهر و در نهایت کاهش تبعیض طبقاتی در مناطق گوناگون پایتخت به شکل گسترده و کاربردی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید