• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120596
+
-

جمع مقاومت در سالگرد شهادت سردار

نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور چهره‌های داخلی و جبهه مقاومت در منطقه، برگزار شد/ سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه: ممکن است از داخل خانه‌تان پاسخ جنایت‌تان را بدهیم

دفاعی
جمع مقاومت در سالگرد شهادت سردار

بامداد یک‌سال پیش در چنین روزی خبر حمله پهپادی آمریکا به‌ خودروی فرمانده نیروی قدس سپاه و همراهانش ناگوارترین حادثه سیاسی و جمعی ایران شد و خبر شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی غمی بزرگ بر دل مردم نشاند. دیروز در نخستین سالگرد این واقعه، بسیاری از مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه تهران گردهم آمده بودند تا مراسم گرامیداشت یک‌سالگی شهادت این فرمانده بزرگ کشور را برگزار کنند. ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حسین سلامی فرمانده کل سپاه، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، محمود علوی وزیر اطلاعات و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ازجمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند. شرایط بیماری کرونا چاره‌ای جز برگزاری مراسم با جمعیت محدود و به اندازه صندلی‌های فاصله‌گذاری‌شده باقی نگذاشته بود. در کنار اعضای خانواده سردار، برخی همرزمان و همراهان سردار سلیمانی در جبهه مقاومت منطقه‌ای نیز به مراسم سالگردش آمده بودند و سخنرانی هم کردند، از هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله لبنان و فالح الفیاض رئیس سازمان ‌حشد‌الشعبی (بسیج مردمی) عراق گرفته تا شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن در تهران و نماینده جنبش انصارالله یمن از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

مسیر نیروی قدس تغییر نمی‌کند
براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم با بیان اینکه دوست داشتیم این جلسه در حضور ملت ایران برگزار شود، اما به‌دلیل شرایط خاص به‌صورت محدود برگزار شد، گفت: مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند، تغییر نمی‌کند؛ ممکن است از داخل خانه‌تان پاسخ جنایت‌تان را بدهند. او تصریح کرد: آنهایی که این جنایت را کردند (ترور سردار سلیمانی و همراهان) بدانند؛ کاری کردند که در سراسر عالم هر کجا مردی پیدا شود، آمادگی دارد که نامردهایی که این کار را کردند، به سزای عملش‌ برساند. می‌بینید که در سالگرد شهید سلیمانی، در فلسطین قهرمان رزمایش می‌گذارند؛ جایی که زمانی نمی‌شد حتی یک تیر شلیک کرد. در لبنان می‌بینید که وقتی یک مجاهد را اشغالگران رژیم صهیونیسم در چند‌ماه گذشته شهید کردند، از ترس و وحشت‌شان حالا نمی‌توانیم یک سرباز از آنان را ببینیم. سردار قاآنی با اشاره به ایستادگی مسلمانان در سوریه برای رسیدن به آزادی این کشور گفت: در عراق هم فرزندان مجاهد بی‌سابقه‌ترین اقدامات پروازی را انجام دادند. درحالی‌که آمریکایی‌ها در عراق به‌خود می‌لرزند، این راه شهید سلیمانی و حرکت اوست که همچنان ادامه دارد. او خطاب به دشمنان افزود: شما 30سال به‌دنبال زدن شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بودید اما باید عقلانیتی در این اقدام می‌بود. کثیف‌ترین و جنایتکارترین آدم که هیچ اصولی را رعایت نمی‌کند با وسوسه‌های سعودی و رژیم صهیونیستی این جنایت را مرتکب شد.

زندگی دشمن سخت‌تر خواهد بود
رئیس قوه قضاییه در این مراسم اخلاص، بصیرت، ولایی‌بودن، حامی مظلومان‌بودن و مردمی‌بودن را 5‌ویژگی مکتب شهید سلیمانی دانست. ابراهیم رئیسی با تأکید بر این نکته که نگاه شهید سلیمانی به مردم از نوع نگاه تشریفاتی سیاسیون نبود چرا‌که او حقیقتا مردم را دوست داشت، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد و هیچ مانعی برای او مانع تلقی نمی‌شد و او خود و یارانش را قادر می‌دانست که تمامی موانع را از سر راه بردارند. شهید سلیمانی از عمق جان به «ما می‌توانیم» باور داشت و به آن عمل می‌کرد. او با بیان اینکه ممکن است دست‌نشانده‌های دشمن در منطقه با اسرائیل پیوند برقرار کنند اما باید بدانند که بیداری از بین رفتنی نیست، افزود: ممکن است دشمن در یک منطقه فتنه کند ولی جهل‌زدایی از بین‌رفتنی نیست. رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی قبل از شهادت به شهود رسید، عنوان کرد: شهید سلیمانی از ایران به‌عنوان قرارگاه حسین ابن‌علی(ع) یاد می‌کند و جمهوری اسلامی را حرم می‌داند و معتقد است اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند، سایر حرم‌ها هم آسیب می‌بینند. رئیس قوه قضاییه با اشاره به تولید قدرت صورت‌گرفته از سوی شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: قدرتی که حاج‌قاسم سلیمانی در منطقه به‌وجود آورده است، هرگز نباید به سردی بگراید. او با اشاره به بروز جلوه‌هایی از انتقام سخت، عنوان کرد: دشمن منتظر انتقام سخت باشد؛ آنها انتقامی سخت را خواهند دید و آنچه تاکنون دیده‌اند، جلوه‌هایی از انتقام بوده است. نیروهای مقاومت و امت اسلام زمان و مکان این انتقام را تعیین خواهد کرد اما دشمن بداند که زندگی از این پس برای او سخت‌تر خواهد بود و کیفر عاملان این جنایت جلوه‌هایی از انتقام سخت خواهد بود. رئیسی با تأکید بر این نکته که تمام کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند در هیچ جای این کره زمین امنیت نخواهند داشت، تصریح کرد: تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان یک قاتل یا آمر به قتل ظاهر شد، از اجرای قانون و عدالت خارج می‌شود و در حاشیه‌ای امن قرار می‌گیرد.

با شهادت سردار مقاومت عراق متحول شد
رئیس حشدالشعبی عراق هم یکی از سخنرانان مراسم بود که گفت: حاج‌قاسم صفاتی داشت که همه در یک انسان جمع نمی‌شد و با شهادت ایشان، مقاومت عراق متحول شد. ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم، میهمان فقید ما در سرزمین عراق به شهادت رسید. مردم عراق عاشق شهید سلیمانی شدند، در شرایطی که منطقه تحت یک آگاهی کاذب قرار گرفت. مردم عراق توانستند راه صحیح حضور در همه مسائل را بدانند که ازجمله مهم‌ترین آنها مسئله فلسطین است. عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی افراد ضعیف‌النفس طی کردند، زیرا عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند و ما این را مدیون فرمانده شهید قاسم سلیمانی هستیم. زیاد نخاله، دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در این مراسم گفت: از میان برداشتن او به‌دلیل ترس آمریکایی‌ها بود تا راه را به روی پیروزی و بزرگ‌طلبی و فساد صهیونیست‌ها باز کند و پروژه صهیونیست بتواند بر فلسطین مسلط شود و محاصره مجاهدین فلسطین تکمیل شود. تصمیم دشمن این است که فلسطین و قدس را بفروشند و این کار را در غیاب شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌کنند. حاج‌قاسم سلیمانی در رأس مجاهدان ملت فلسطین و قدس بود. شهادت می‌دهم موشک‌هایی که پایتخت رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، خود حاج‌قاسم در رساندن آنها به مجاهدین فلسطینی نظارت می‌کرد. شهادت ایشان آغازی بر فروپاشی‌های دیگر منطقه بود. دیدیم که رهبران منطقه یکی پس از دیگری در برابر سرور آمریکایی‌شان چگونه با التماس، از آنها کسب حمایت داشتند.


 گرامیداشت سردار در لبنان، سوریه و عراق
مردم کشور‌های مختلف همچنان با شرکت در مراسم گرامیداشت شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و المهندس و همرزمان وفادارشان یاد و خاطره شهدای مقاومت را گرامی داشتند. شبکه تلویزیونی المیادین از برگزاری مراسمی مردمی در البوکمال سوریه به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید المهندس خبر داد. در این مراسم عشایر دیرالزور، شهروندان سوری، نمایندگانی از مقاومت لبنان و فلسطین و بسیج مردمی عراق حضور داشتند. البوکمال از توابع دیرالزور و در نزدیکی مرز عراق قرار دارد. سفارت ایران در بغداد به مناسبت گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمان وفادارشان، روز چهارشنبه مراسمی برگزار کرد. هادی العامری، نماینده پارلمان عراق در این مراسم گفت: بهای خون شهدای مقاومت برای واشنگتن، خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و منطقه خواهد بود. شیخ خالد الملا، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز با تأکید بر اینکه نقش شهید سلیمانی و شهید المهندس در حفظ عراق در برابر گروه تروریستی داعش بسیار مهم بود، گفت: هیچ‌کس درباره نقش این دو شهید در خاموش‌کردن فتنه طایفه‌گرایی سخن نمی‌گوید درحالی‌که آنها نقش مهمی در این زمینه داشتند. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در گفت‌وگویی با خبرگزاری یورو نیوز به مناسبت نخستین سالگرد فرماندهان پیروزی شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اقدام آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی را نشانگر اوج ضعف آمریکا در مواجهه با واقعیت‌های منطقه به‌ویژه پس از شکست‌های متوالی واشنگتن در منطقه برشمرد. شیخ نعیم قاسم درباره واکنش حزب‌الله به ترور شهید سلیمانی هم گفت: دختر شهید قاسم سلیمانی از اطمینان خود به وفاداری سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نسبت به انتقام شهید سلیمانی سخن گفت. وی افزود: طبیعی است که حزب‌الله در این خصوص دست به کاری بزند و درخصوص جزئیات این موضوع نمی‌توان سخن گفت. مسیر رویارویی با آمریکا طولانی و پیچیده است و جزئیات زیادی دارد. معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: ان‌شاء‌الله به وظیفه خود به شکل مناسب عمل خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید