• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120580
+
-

114فوتی بعد از 196روز

  آمار فوتی‌های روزانه کرونا روز گذشته به پایین‌ترین میزان خود در 196روز گذشته رسید. آخرین‌بار سی و یکم خرداد بود که شمار فوتی‌های این ویروس در کشور، 115نفر اعلام شد و حالا در سیصد و هجدهمین روز از شیوع ویروس در کشور، تعداد فوتی‌های روزانه به 114نفر در روز گذشته رسید. به گزارش همشهری، هر چند که آمار ابتلای روزانه همچنان بالاست و براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته 6هزار و 286مورد جدید ابتلا ثبت شد. با اعمال محدودیت‌های تردد، از ابتدای دی تا‌کنون روند فوتی‌ها و مبتلایان کرونا، نزولی شده است. به‌طوری‌که در نخستین روز این‌ماه تعداد فوتی‌ها 191نفر بود. در روز هفتم به 119رسید و روز گذشته هم به کمترین میزان خود یعنی 114نفر رسید. بر این اساس از ابتدای نخستین ماه زمستان تاکنون یک هزار و 712نفر جانشان را از دست داده و 73هزار و 45نفر هم مبتلا شدند. هرچند که این آمارها رسمی است و گفته می‌شود آمارهای واقعی را باید 2.5برابر کرد. این موضوع بیش از همه برای مبتلایان مصداق پیدا می‌کند چراکه موارد بسیاری از ابتلا در آزمایشگاه‌های خصوصی ثبت می‌شود و آمارهای رسمی مبتنی بر مراجعه به بیمارستان است. بنا بر اعلام سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اضافه شدن موارد جدید فوت، تعداد رسمی قربانیان کرونا، به 55هزارو337نفر رسید و مبتلایان هم یک میلیون و 231هزارو429نفر ثبت شد. هرچند که همچنان 5هزارو13نفر در وضعیت شدید بیماری به‌سر می‌برند. به‌گفته  مسئولان وزارت بهداشت، با اینکه بسیاری از استان‌ها از وضعیت قرمز خارج و به نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده بودند اما 4شهرستان ساری، رامسر و سوادکوه شمالی در استان مازندران  همچنان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند. در این میان 63شهرستان هم در وضعیت نارنجی و 381شهرستان هم در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

غیرحضوری شدن صدور مجوز ترددهای بین شهری
فرماندار تهران با بیان اینکه از این پس صدور مجوز ترددهای بین‌شهری توسط تمام فرمانداری‌های استان تهران امکان‌پذیر است، گفت: صدور این مجوزها از ۱۶دی‌ماه به‌ صورت غیرحضوری و سیستمی خواهد بود.
عیسی فرهادی، در تشریح تغییرات در روند صدور مجوز ترددهای بین‌شهری گفت: با هدف جلوگیری از تجمع جمعیتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقرر شد از این پس سایر فرمانداری‌های استان تهران نیز مجوز تردد بین‌شهری را صادر کنند البته مجوزهای تردد به‌ صورت محدود و تنها برای یک‌بار برای افرادی که واجد شرایط هستند و ضرورت تردد دارند، صادر می‌شود.
او افزود: به‌دلیل وجود مشکلاتی چون ازدحام جمعیتی و تعدد درخواست‌ها و همچنین ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با تصمیمات اتخاذ شده، صدور مجوزهای مذکور از روز شنبه(۱۳دی‌ماه) تا سه‌شنبه(۱۶دی‌ماه) متوقف بوده و پس از آن به ‌صورت آنلاین ارائه خواهد شد و از آن پس مراجعه حضوری نخواهیم داشت.
فرهادی گفت: بهره‌گیری از سیستم به این شکل است که برای افرادی که ضرورت تردد دارند مستندات‌شان پس از بارگذاری در سیستم مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا به فرد در سیستم جواب داده می‌شود. بی‌تردید افراد تنها می‌توانند در موارد ضروری همانند درمان و داشتن کار در سیستم قضایی تقاضای مجوز تردد داشته باشند که در این موارد تلاش می‌کنیم همکاری لازم انجام شود. آدرس سایت مذکور و نحوه درخواست و شرایط مجوز نیز متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :