• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
شنبه 13 دی 1399
کد مطلب : 120567
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M8go1
+
-

تکه‌هایی درخشان از تاریک‌ترین بخش تاریخ

تصاویری از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در جهان

سمیرا مصطفی نژاد_روزنامه نگار

مبارزه بزرگ علیه جدید‌ترین دشمن بشریت از انگلستان آغاز شد. نخستین واکسن کووید-19، محصول شرکت فایزر-بیونتک به سالمندی بریتانیایی به نام مارگارت کینان تزریق شد تا آغازی باشد برای روند واکسیناسیون تدریجی در سراسر جهان. کشورهای زیادی واکسن‌های مدرنا و فایزر را پیش‌خرید کرده‌اند و اخبار واکسیناسیون و عوارض جانبی واکسن‌های جدید اکنون بیشتر از آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در رسانه‌های جهان بازتاب دارند. درحال حاضر بریتانیا، امارات، آمریکا، کانادا، عربستان، قطر، مکزیک، صربستان، کویت، شیلی، روسیه و کاستاریکا واکسیناسیون علیه کرونا را آغاز کرده‌اند و به‌زودی کشورهای دیگر با دریافت سفارش واکسن‌های خود، به جمع این کشورها خواهند پیوست. افراد شناخته‌شده‌ای مانند جو بایدن با هدف تشویق عموم مردم برای دریافت واکسن، برای زدن آن داوطلب شده‌اند و 3رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما، بیل کلینتون، جورج‌ بوش و همچنین کامالا هریس، معاون اول جو بایدن و همسرش هم با همین هدف برای تزریق واکسن جدید داوطلب شده‌اند. در بریتانیا بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در مراسم تزریق نخستین واکسن‌ها به شهروندان بریتانیایی حضور پیدا کرد و تزریق واکسن فایزر به ویلیام شکسپیر خبرساز شد. در ایران هم به تازگی و از نهم دی‌ماه فاز اول آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد و در این مرحله واکسن به 3نفر تزریق شد. قابل پیش‌بینی است تا زمانی که تمامی کشورها واکسن‌ را دریافت نکرده و تزریق را آغاز نکنند، اولین‌های واکسیناسیون همچنان ادامه‌دار خواهد بود و ثبت تصاویری که به‌زودی به تکه‌های درخشان از تاریک‌ترین بخش تاریخ بشریت تبدیل خواهد شد ادامه خواهد یافت.

تکنیسین‌های داروخانه درحال انتقال واکسن فایزر به مرکز پزشکی UW در ویسکانسین آمریکا


نخستین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا به دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور وزیر بهداشت


مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ مقام ارشد دیگری در کاخ سفید است که با هدف متقاعد‌کردن افکار عمومی آمریکا در مراسمی در کاخ سفید داوطلب دریافت واکسن جدید کرونا شد.


ابراز رضایت متفاوت یکی از اعضای کادر درمان در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا


جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا جلوی دوربین‌های تلویزیونی نخستین دوز واکسن خود را دریافت کرد تا خیال آمریکایی‌ها را از امن‌بودن واکسن کرونا راحت کند.


اندور کومو، فرماندار نیویورک درحال تماشای آنلاین اجرای نخستین تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر به سارا لیندسی، نخستین آمریکایی دریافت‌کننده واکسن

 

این خبر را به اشتراک بگذارید