• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 11 دی 1399
کد مطلب : 120474
+
-

نکته بازی-الگوبرداری یعنی این

خدا را شکر این روزها در فوتبال ایران اتفاقاتی رخ می‌دهد که ثابت می‌کند ما می‌توانیم از جنبه‌های مفید فوتبال در خارج از کشور هم الگوبرداری کنیم. به‌عنوان مثال تمیز کردن رختکن ورزشگاه از سوی تیم‌های میهمان، الگویی است که این روزها باب شده و هر از گاهی تیم‌های مختلف اقدام به این کار می‌کنند. ما هم تصاویرش را می‌بینیم و لذت می‌بریم. این رفتار هزینه‌ای ندارد و آنقدرها هم سخت نیست، اما پیامی که از آن صادر می‌شود بسیار احترام‌برانگیز و دلنشین است. هفته گذشته پرسپولیس در ورزشگاه قائم‌شهر چنین قابی را خلق کرد و این هفته نفت آبادان بعد از بازی با سایپا در تهران چنین کرد. این یعنی غیراز مدل مو و مدل شادی گل، می‌توان چیزهای دیگری را هم از خارجی‌ها یاد گرفت.

مشکل از خودتان نیست؟
عصر سه‌شنبه ماشین‌سازی با نتیجه مساوی 3 - 3 برابر سپاهان متوقف شد و بعد از پایان بازی محمدسعید اخباری، سرمربی موقت تیم تبریزی از آیتم انتقادی برنامه فوتبال برتر که شب قبلش پخش شد گله کرد. او گفته پخش چنین گزارشی در شب قبل از بازی جنبه دشمنی دارد و باید ریشه‌یابی شود. خب سؤال اینجاست که چرا فکر نمی‌کنید در این مورد ایراد از خودتان است؟ مدیریت باشگاه تصمیم گرفت در بازی قبلی با نفت مسجدسلیمان دوربین‌ها را به ورزشگاه راه ندهد. کاملا طبیعی است که در این مورد آیتم ساخته شود. اگر شما طبق روال عمل می‌کردید و آقای زنوزی هم آن مصاحبه تند را انجام نمی‌داد، قاعدتا دلیلی برای بررسی موضوع در تلویزیون باقی نمی‌ماند.

خب اینطوری که سخت است
پیروز قربانی که انصافا در زمره معتدل‌ترین چهره‌های فوتبال ایران به شمار می‌رود، در واکنش به هجمه‌ها علیه پرسپولیس گفته: «بهتر است تیم‌ها خودشان را تقویت کنند و تیم خاص را شکست بدهند.» قربانی که حتی کاپیتان استقلال هم بوده، قبلا نشان داده اهل کری‌خوانی‌های بی‌منطق و جلب توجه هواداران کم‌سال نیست. حرف او هم منطقی و قشنگ است، اما یک ایراد بزرگ دارد؛ اینکه اینطوری تیم‌های رقیب اذیت می‌شوند و کار سختی خواهند داشت. زحمت کشیدن، وقت گذاشتن و پیشرفت کردن سخت است، اما انجام مصاحبه تند کاری ندارد و خیلی راحت می‌توانی با 4 تا جمله، هزاران لایک و کامنت بگیری. اگر قرار به‌کار کردن بود که فوتبال ایران هم می‌شد مثل آلمان و اسپانیا؛ اینجا فقط باید حرف بزنی و تیتر بدهی. به همین راحتی!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید