• یکشنبه 22 تیر 1404
  • الأحَد 17 محرم 1447
  • 2025 Jul 13
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12046
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/krwE
+
-

اپلیکیشنی برای مسافران جوان اسکاتلندی

در پاییز سال2017 نخستین اپلیکیشن ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقلی به گروه‌های سنی 16 تا 70سال، به صورت پایلوت در شهرهای «Dundee» و«Fife» کشور اسکاتلند آغاز به ‌کار کرد.

اپلیکیشن «NaviGoGo» به‌دنبال برطرف‌کردن بسیاری از مشکلات حمل‌ونقلی‌است که جوان‌ها با آنها مواجه می‌شوند. این اپلیکیشن، گزینه‌های جایگزینی را به جای خرید خودروی شخصی و تکیه بر آن، در دنیای واقعیت در اختیار جوانان قرارمی‌دهد. در مراحل تحقیق و طراحی این پروژه، نسبت به شناسایی دغدغه‌های اصلی جوانان درباره مواردی ازجمله ایمنی، برنامه‌های زمانبندی بسیار پیچیده حمل‌ونقل همگانی و ساختارهای غیرشفاف اخذ کرایه، تحقیقاتی صورت گرفته است. این اپلیکیشن، تمامی اطلاعات مربوط به کرایه قطار، تاکسی و اتوبوس، پیاده‌روی، مراکز کرایه خودرو و دوچرخه را به‌صورت یکجا، اختصاصی و کارآمد در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا با افزایش ایمنی، ساده‌کردن برنامه‌های زمانبندی حمل‌ونقل همگانی و یکپارچه‌سازی‌ مدهای گوناگون حمل‌ونقل همگانی، جوان‌ها را در یافتن ارزان‌ترین راه برای انجام سفرهایشان یاری کند.

مدیر پروژه این اپلیکیشن از رویکرد جدید در ارائه خدمات حمل‌ونقل استقبال کرده و از علاقه‌مندی خویش به ارائه این خدمات به مردم هر جامعه و بازار به‌صورت اختصاصی و ویژه، سخن به میان آورده است. به گفته او، کنسرسیوم NaviGoGo به‌ دنبال ایجاد تحولی عظیم در شیوه انجام سفر، و یکپارچه‌سازی‌ خدمات و مدهای گوناگون حمل‌ونقل همگانی برای تامین نیازها و سبک خاص زندگی جوانان است. هدف این اپلیکیشن، پرورش نسلی نو از مسافران است که از بین مدهای حمل‌ونقل، بلافاصله و به‌صورت پیش‌فرض به سراغ خودروی شخصی خود نروند تا به این وسیله بتوان سهم سفر با حمل‌ونقل همگانی و سایر مدهای اشتراکی را افزایش داد. 

برخی از ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن عبارتند از: برنامه‌ریزی اختصاصی ویژه برای هر کاربر به همراه محاسبه کرایه سفر، برخورداری از برنامه ویژه پرداخت کرایه سفر، امکان ارائه نظر پیرامون عملکرد هر کدام از شرکت‌های بهره‌بردار و ارائه‌دهنده خدمات توسط تمامی کاربران‌، ارائه تخفیفات ویژه برای هر فرد به صورت جداگانه و برنامه ویژه اشتراک تاکسی با دیگر افراد خواهان استفاده از این خدمت و کاهش هزینه.  از نخستین نسخه این اپلیکیشن طی اکتبر2017 تا مارچ2018 به‌مدت 6‌ماه و به‌صورت آزمایشی استفاده شد. کنسرسیوم مذکور به رهبری گروه ESP، متشکل از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف آغاز به کار کرده‌ است و این سازمان‌ها و شرکت‌ها همگی تامین مالی توسعه این اپلیکیشن را پس از ارائه آن در یکی از رقابت‌های علمی برگزارشده توسط دولت انگلستان بر عهده گرفته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید