• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 دی 1399
کد مطلب : 120365
+
-

اثر خانه‌نشینی بر افزایش مصرف پنیر پیتزا

سوپرمارکت
اثر خانه‌نشینی بر افزایش مصرف پنیر پیتزا

 پنیر پیتزا یکی از پرکاربردترین پنیرهای آشپزی و یکی از پرطرفدارترین پنیرها در جهان است. البته واقعیت این است که پنیری به نام پنیر پیتزا وجود ندارد اما از آنجا که معروف‌ترین غذای طبخ شده با این نوع پنیر، پیتزاست، خود پنیر هم به این نام معروف شده است. 
آنچه به نام پنیر پیتزا می‌شناسیم، اغلب پنیر موزارلاست که در بسته‌بندی‌های مختلف و به‌صورت رنده شده به بازار عرضه می‌شود. اما تنها پنیر موزارلا برای پختن یک پیتزای لذیذ با عطر و طعم دلچسب، کافی نیست. برای اینکه استفاده از پنیر پیتزا بهترین نتیجه را ایجاد کند، از ترکیب پنیرهای مختلف استفاده می‌شود تا کشسانی مطلوب، عطر خوش و طعم بهتر ایجاد شود. استفاده از پنیر پیتزا، امروزه بسیار فراگیر است و این نوع پنیر و البته پنیرهای تخصصی دیگر نه‌تنها در پیتزا بلکه در انواع غذاهای دیگر مثل پاستا، ساندویچ‌های مختلف و حتی سوپ‌ها استفاده می‌شوند. فراگیری این نوع پنیر باعث شده شرکت‌های صنایع غذایی زیادی در زمینه تولید آن فعال باشند که البته معروف‌ترین آنها در ایران همان شرکت‌های صنایع لبنی معروف هستند. برندهای مطرح پنیر پیتزا در ایران کاله، دالیا، مطهر، 9595، پگاه، 202، 206و برندهای کمتر شناخته شده کانیار، ساتل و داسیله اند. بسته بندی‌های این پنیر نیز متنوع است که کوچک‌ترین بسته‌بندی‌ها 180تا200گرمی هستند و متوسط ها 500گرمی. البته بسته‌های یک یا 2کیلویی هم امروزه تولید می‌شود که اگرچه برای رستوران‌ها و فست فودی‌ها طراحی شده، ولی به خانه‌ها هم راه پیدا کرده است. مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد خرید بسته‌های بزرگ‌تر به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است. 
هر بسته نیم کیلویی پنیر پیتزا بین 50تا 60هزار تومان، بسته به برند آن قیمت دارد و 2کیلویی‌ها 170هزار تومان. در بیشتر سوپرمارکت‌ها بسته‌های کوچک و متوسط پنیر پیتزا عرضه می‌شود، چون برای مصارف خانگی پرمتقاضی‌تر هستند و اگر می‌خواهید پنیر پیتزا را در بسته‌های بزرگ‌تر تهیه کنید باید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بروید. نکته در خرید پنیر پیتزا این است که در بعضی از بسته‌بندی‌ها پنیر رنده‌شده را به‌صورت تک‌رنگ (سفید) و در بعضی دیگر به‌صورت 2‌رنگ (سفید و نارنجی) می‌بینید. این پنیرهای نارنجی رنگ همان چدار یا گودا هستند که البته در میزان کش‌آمدن و کیفیت تأثیری ندارند، بنابراین می‌توانید به دلخواه هرکدام از آنها را انتخاب کنید. اما نکته مهم این است که این پنیرهای رنگی باید حتما نارنجی باشند، زیرا چدار کاملا رنگ نارنجی مشخصی دارد و اصلا زرد نیست. نکته جالب دیگر این است که خرید پنیر پیتزا از زمان شیوع کرونا در ایران بسیار بیشتر شده؛ چون مردم بسیاری از غذاهایی را که پیش از این در رستوران‌ها می‌خوردند حالا با یک جست و جوی کوچک در اینترنت و تهیه مواد لازم، در خانه می‌پزند.

​​​​​​​

این خبر را به اشتراک بگذارید