• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 25 فروردین 1397
کد مطلب : 12034
+
-

هوشمند سازی شبکه‌ آب خرم آباد

با تجهیز شبکه آب به سیستم هوشمند ،فشار شبکه‌ها به صورت آنلاین کنترل و تنظیم می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از هوشمد سازی شبکه آب خرم آباد خبر داد و گفت : مرکز لرستان به عنوان پایلوت هوشمند سازی شبکه آب در کشور انتخاب شده است. به گزارش روابط عمومی اداره آب و فاضلاب لرستان «حمیدرضا کرموند» جایگزینی و هوشمند سازی شبکه‌های آب را از مهم‌ترین اقدامات حوزه آب دانست.

وی افزود:شرکت آب و فاضلاب استان با رویکرد جدید خود از روش های سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید پیش رفته و مهم ترین کاری که در کشور در نوع خود بی نظیراست، جایگزینی و هوشمند سازی شبکه‌های آب است و خرم‌آباد به عناوان پایلوت اجرای این طرح در کشور  انتخاب شده است.  با این سیستم کامپیوتری می‌توانیم  فشار شبکه‌ها را به شکل آنلاین در خرم‌آباد و برای سایر شهرستان‌ها به شکل مانیتورینگ، کنترل و تنظیم کنیم.
این مسئول استان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب لرستان درنظر دارد مقدار آب تولیدی و استحصالی که به مشترکان عرضه می‌کند، بر اساس عدالت باشد،مشترکان به یک نسبت از آن بهره مند شوند و هزینه میزان آب مصرفی خود را پرداخت کنند.

کرموند هوشمند سازی شبکه‌های آب را طرح و ابداع شخصی در قالب یک مقاله برتر در دانشگاه شهید بهشتی دانست و افزود:  این سیستم که بهترین سیستم هوشمند کشور است در استان درحال اجرا‌ست  و پیش‌بینی می‌شود. شبکه آب استان حداکثر تا اوایل تابستان سال 97 به آن تجهیز و راه اندازی شود. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در رابطه با کاربرد این سیستم نیز عنوان کرد: در این سیستم قرائت کنتور، توزیع قبوض، ارتباط بین مشترکان، اپراتور و اکیپ به صورت کاملا هوشمند و کامپیوتری انجام می‌شود و قابلیت الگوبرداری برای سایر استان‌ها  نیزوجود دارد. وی بیان کرد:تکمیل مجموعه  پروژه‌های در دست احداث آب و فاضلاب لرستان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.  

کرموند گفت: این اعتبار نسبت به اعتبارات پیش بینی شده شرکت رقم بسیار پایینی است  و سیاست شرکت آب و فاضلاب لرستان به گونه‌ای است که بتواند با افزایش فعالیت خود و مجاب کردن وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ردیف های اعتباری شناور خوبی را جذب کند. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای بالای 20 هزار نفر مانند ازنا، دورود، الشتر، نورآباد و کوهدشت احداث شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید