• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 12012
+
-

وقایع‌اتفاقیه

پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت استاد احمد آ‌رام

همشهری 23 فروردین 1377

پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت استاد احمد آ‌رام

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت استاد احمد آرام:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز به مناسبت درگذشت استاد احمد آرام پیامی خطاب به دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارسال فرمودند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر حداد عادل، ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای احمد آرام را که عضو برجسته آن فرهنگستان بودند به جنابعالی و همه اعضای محترم و همه آشنایان با خدمات ارزنده آن مرحوم به معارف و ادبیات معاصر و به‌ویژه به بازماندگان و منسوبان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. شماره آثار منتشرشده آن مرحوم و تنوع موضوعات آن و گسترش دامنه مستفیذان از آن آثار، در دل هر کسی که خدمات فرهنگی را گرامی و ارجمند می‌دارد، شأنی والا برای پدیدآورنده آن می‌آفریند و او را به تکریم و قدرشناسی از آن سرچشمه با برکت وادار می‌سازد.
افزون بر این، مرحوم احمد آرام یکی از پیشروان و چیره‌دستان فن ترجمه در کشور ماست و حق عظیم او در ارائه ترجمه متقن و امین ستودنی است. فراتر از همه، ایمان عمیق و معرفت روشن آن مرحوم به مبانی دین مبین و انس و ارادت او به قرآن کریم، آثار پیشوایان معصوم علیهم‌السلام و صفا و وارستگی و رفتار مومنانه‌ای است که به همه خدمات علمی و فرهنگی، روح و معنویت می‌بخشد و آن را ماندگار و مبارک می‌سازد.
از خداوند متعال برای آن خدمتگزار پیشکسوت دین و فرهنگ و ادب، رحمت و ثواب و آمرزش مسئلت می‌کنم و برای جنابعالی و دیگر حضرات محترم و مخصوصا بازماندگان وی، توفیق و هدایت می‌طلبم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید