• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119900
+
-

بارش برف و باران بدون آبگرفتگی

خدمات شهری
بارش برف و باران بدون آبگرفتگی


بارندگی‌های چند روز اخیر که باعث «پاک» شدن هوای تهران شد، برخلاف سال‌های گذشته در شهر آبگرفتگی ایجاد نکرد. علاوه بر مشاهدات روزمره از خیابان‌هایی که با وجود بارش باران و برف، ترافیک عادی داشتند، پیام‌های مردمی مربوط به آبگرفتگی هم در این روز‌ها کاهش قابل توجهی داشته است. 
به‌گزارش همشهری، در بازدید شهردار از مرکز سامانه137 اعلام شد که پیام‌های مربوط به آبگرفتگی در بارندگی‌های چند هفته اخیر کاهش یافته است. هم‌اکنون با ثبت این نوع پیام‌ها در سامانه و با گزارش‌ آنها به مناطق و نواحی، این نقاط لایروبی و برخی نواقص عمرانی نیز با کمک معاونت مربوطه رفع می‌شود. درهمین راستا درپی بارندگی‌های اخیر، کارگران شهرداری نهر‌ها را از زباله‌ها خالی کردند و در نتیجه آب‌های سطحی در شبکه نهر‌ها و مسیل‌ها به جریان افتاد و مشکل آبگرفتگی وسیع پیش نیامد.  از نیمه آذر با شروع بارندگی‌های پراکنده ۲۹۰دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه با ۳هزار نفر از کارکنان شهرداری آماده رفع آبگرفتگی بودند. ظرفیت نزدیک 500کیلومتر مسیل و کانال بزرگ برای انتقال آب‌‌های سطحی نیز دائما بررسی شد. هر ناحیه نیز به‌طور متوسط 2پمپ‌‌آبکش در اختیار داشت تا به محض ایجاد آبگرفتگی آن را رفع کند. 
برای روز‌های آینده نیز ۱۶۲سایت برف‌روبی در نقاط مختلف شهر تجهیز شده است. در برف چهارم و پنجم دی نیز اکیپ‌های برف‌روبی در مناطق شمالی شهر به صورت شبانه‌روزی فعال بودند. به همین خاطر مشکل خاصی در معابری همچون بزرگراه‌های ارتش، صدر، یادگار امام، شهید چمران و نیایش و محله‌های نیاوران، سوهانک، ولنجک، اوین، سعادت‌آباد و شهران مشاهده نشد.

کاهش شاخص آلودگی 
هفته پیش شاخص آلودگی هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار داشت اما در روز جمعه و بعد از بارندگی، شاخص تا نزدیک 30پایین آمد و کیفیت هوای تهران پس از مدتی طولانی به «پاک» رسید. دی‌ماه معمولا ماهی است که به‌دلیل سرما و توقف جریان عادی جابه‌جایی هوا، میزان آلودگی و مخصوصا ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و پدیده‌هایی مانند وارونگی دما رخ می‌دهد. امسال محدودیت‌های ناشی ازکرونا؛ رفت‌وآمد در سطح شهر، فعالیت ادارات و بازار و همین‌طور مراکز آموزشی را کاهش داد اما آلودگی برای روز‌های متمادی بین 100‌و‌150 بود که ناسالم برای گروه‌های حساس به‌شمار می‌آمد. 
یکی از متهمان ، سوخت مازوت در صنایع نزدیک شهر معرفی شد اما در2روز اخیر و به لطف بارندگی‌ها، هوای شهر پاک بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید