• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119880
+
-

کافه مجلس- از سوءمدیریت رنج می‌بریم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس فراموش‌کردن مردم را دلیل اصلی مشکلات کشور دانست و گفت: با مدیریت، نگاه و امکانات دولتی نمی‌توان کار کرد و البته مردمی‌سازی‌ نیز صرفا برای اقدامات خاص و قشر خاصی نیست چنانچه در زمان جنگ که از سخت‌ترین برهه‌های کشور بود، با حضور مردم توانستیم مشکل را حل کنیم و نمونه آن نیز بسیج مردمی بود که رزمندگان با وجود داشتن تخصص جنگی، در میدان حاضر شدند و این مسئله پیچیده و خطیر را حل کردند، درحالی‌که تا زمان فعالیت بنی‌صدر دچار مشکلات عدیده بودیم و تنها باز‌شدن پای مردم به جبهه بود که توانست مسائل را حل کند. او که در نشست ‌هم‌اندیشی فعالان حوزه زنان و خانواده سخنرانی می‌کرد، در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه پولی و مالی نیز اذعان کرد: اعتبارات، مشکل ظاهری امروز است، درحالی‌که بنده با تجربه 3دهه کار اجرایی معتقدم کشور ما از کمبود بودجه رنج نمی‌برد بلکه از بی‌تصمیمی و سوءمدیریت رنج می‌برد؛ چرا‌که سال‌هایی را گذراندیم که درآمد 110میلیارد دلاری داشتیم اما همین مشکلات امروز را شاهد بودیم.

  طرح مجلس برای منسوخ‌شدن تغییر ساعت رسمی کشور
تعدادی از نمایندگان طرحی تهیه و تدوین کرده‌اند که درصورت تصویب نهایی آن در جلسه علنی پارلمان قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی‌و‌یکم مرداد‌ماه1386 مجلس شورای اسلامی منسوخ خواهد شد. به گزارش تسنیم، در مقدمه توجیهی این طرح آمده است که بیش از 100سال از آغاز تغییر ساعات در دنیا سپری شده‌ و با مطالعه این طرح کشورها در تداوم اجرای این طرح بازاندیشی کرده‌اند که در این میان می‌توان به کشورهای آلمان، انگلستان، فنلاند، سوئد و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و مهم‌ترین دلیل آنها آثار سوء‌تغییر ساعات بر سلامتی مردم است که ناشی از تغییر زمان خواب شهروندان و لزوم تطابق آن با زمان خورشید است. در کشور ما علاوه بر این دلایل تفاوت اوقات شرعی و ساعت رسمی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است، بنابر‌این، این طرح با هدف بازگشت ساعات رسمی به حالت قبل از تغییر آن تقدیم مجلس می‌شود.

  احضار عوامل مرتبط با پرونده «هفت‌تپه» 
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت که عوامل مرتبط با پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه از شنبه احضار خواهند شد. مهرداد بذرپاش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پس از ارسال پرونده تحقیق و تفحص از شرکت هفت‌تپه به دادسرای دیوان محاسبات، از روز شنبه احضار عوامل مرتبط با این پرونده توسط هیأت مستشاری آغاز خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید