• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119826
+
-

یک‌بام و دوهوا

«علی لاریجانی»، 24بهمن 1372 رئیس سازمان صداوسیما شد

سیاستمدار
یک‌بام و دوهوا


  حمیدرضا محمدی 

او این روزها میانه جریان اصلاح‎‌‎طلبی و اصولگرایی ایستاده است و گاهی هم به چپ می‎‌‎زند، اما زمانی سازمان تحت مسئولیتش در بسیاری مسائل تند می‎‌‎رفت؛ «معلوم است که فردا قطعا عید سعید فطر است. بعد از اخبار، موسیقی مفصلی در شبکه یک گذاشتند. محتوای موسیقی خوب و ارزشمند بود؛ ولی در نشان دادن آلات موسیقی زیاده‎‌‎روی کردند؛ مخصوصا با نوازندگان زن که فیلمبردار از نزدیک تصویربرداری کرده بود». 
با وجود این، وقتی علی‌اردشیر لاریجانی برای ریاست سازمان صداوسیما حکم گرفت، تأکید شد «اطلاع‌‎‌‎رسانی‎‌‎ یکی‎‌‎ از مهم‎‌‎ترین‎‌‎ کارهای‎‌‎ صداوسیماست» اما اطلاع‎‌‎رسانی‎‌‎اش، یک‎‌‎بام و دوهوا بود و کمترین بازتاب‎‌‎ها از اقدامات دولت اصلاحات منعکس شد «و به‎‌‎طور مثال در عسلویه 200میلیارد دلار هزینه شد که تمام آن در دولت آقای خاتمی اتفاق افتاد ولی چه‎‌‎کسی از آن اطلاع دارد». 
افزون بر اینها، اما اتفاقاتی افتاد که خجسته بود؛ ازجمله حضور محمدرضا شجریان در برنامه تحویل سال1373: «آقای ابطحی که مشاور رئیس سازمان بود، با من صحبت کرد و پیشنهاد داد آقای‌شجریان برای شب عید یا سال تحویل به برنامه تلویزیون دعوت شود، نظر او را پسندیدم. به آقای فریدزاده گفتم این کار را بکند. خودم هم با آقای شجریان قرار گذاشتم». و از این هم نباید گذشت که افزایش شبکه‎‌‎های تلویزیونی به 7‎‌‌‎شبکه و انتشار روزنامه جام‎‌‎جم محصول همین دوران است و البته سریال‎‌‎های ماندگاری چون ولایت عشق، روشن‎‌‎تر از خاموشی، کیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد و خانه سبز.
با این حال، پخش برنامه هویت هنوز هم در اذهان مانده است و حتی خودش گفته بود: «... بسیاری از شخصیت‎‌‎های مطرح شده افراد مذهبی و اندیشمند نیستند هرچند ممکن است به آن تظاهر کنند... یعنی این حضرات فکر می‎‌‎کنند ما اطلاع نداریم که از کدام سفارتخانه پول می‎‌‎گیرند که این مطالب را بنویسند» که منظور نظرش، کسانی چون عبدالحسین زرین‎‌‎کوب، داریوش شایگان، محمدعلی اسلامی ندوشن، محمود دولت‎‌‎آبادی، محمدجعفر محجوب و ایرج افشار بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :