• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 دی 1399
کد مطلب : 119764
+
-

ویترین/ ایدئولوژی‌های سیاسی

ویترین/ ایدئولوژی‌های سیاسی

ویــراست ســوم کتــاب «ایدئولوژی‌های سیاسی» نوشته رابرت اکلشال و مدرسان بخش علوم سیاسی دانشگاه کووینز را محمد قائد به فارسی برگردانده که به‌تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.
ایدئولوژی‌ها ما را در درک دنیای اجتماعی پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، یاری می‌دهند. ایدئولوژی هم تبیین روابط اجتماعی و سیاسی موجود و هم طرحی برای سازمان‌دادن به این روابط است. حتی اگر معتقد باشیم چالش ایدئولوژیک دیگر وجه مشخصه روابط شرق‌-غرب به‌حساب نمی‌آید، قطبی‌شدنِ شمال و جنوب اهمیت بیشتری می‌یابد و نابرابری در ثروت بسیار بیش از هر زمان دیگری است. تا زمانی که چنین باشد، مباحث ایدئولوژیک در باب مزایا و نقایص سیاست‌های دولت‌ها ادامه خواهد یافت و آوردگاه ایدئولوژیک، به جای کوچک‌تر‌شدن، گسترش می‌یابد و ایدئولوژی‌ها مشخصه اصلی جهان سیاست باقی خواهند ماند.
در این کتاب، 7مدرس پیشین و کنونی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کووینز (بلفاست، ایرلند شمالی) ایدئولوژی‌های لیبرالیسم، محافظه‌کاری، سوسیالیسم، دمکراسی، ناسیونالیسم، فاشیسم، زیست‌بوم‌گرایی و فمینیسم را بررسی کرده‌اند. نوع پرداخت آنها متمایل به تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اجتماعی برای تدریس این مباحث در دانشگاه است، نه جدالِ سیاسی صِرف.
این کتاب را نشر نو در 394صفحه با قطع رقعی و جلد گالینگور به بهای 92هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید