عمادالدین قاسمی پناه- خبرنگار
پس از آنکه گزارش عملکرد سال98 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد، آنچه بیش از همه توجه کارشناسان را جلب کرد، میزان نارضایتی مردم از کیفیت اینترنت بود. تفکیک شکایات سال98 نشانگر آن است که بیشترین مورد مربوط به اینترنت و کمترین آن، مربوط به خدمات ارزش افزوده است؛ بهطوری که اینترنت با 55درصد در رتبه اول شکایات مردمی قرار گرفته است. پس از آن، تلفن همراه 28درصد شکایات و تلفن ثابت 15درصد شکایات را بهخود اختصاص دادهاند. خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان هریک با 5درصد در رتبههای بعدی قرار دارند و دست آخر، خدمات ارزش افزوده با 3درصد کمترین شکایات مردمی را در پی داشته است. در حوزه اینترنت بیشترین شکایتهایی که در سامانه195 ثبت شده، شامل مواردی چون عدمدسترسی به اینترنت پرسرعت در اینترنت تلفن همراه، فعالسازی سیمکارت، بسته و ارزش افزوده بدون درخواست، عدمرعایت تعرفه ترافیک داخل و بینالملل محتوای داخلی(یکدوم) در اینترنت تلفن همراه و ADSL، عدمتضمین کیفیت سرویس ارائهشده در اینترنت پرسرعت ADSL، تأخیر در نصب و راهاندازی اینترنت پرسرعت ADSL و عدمجبران خسارت مطابق با قرارداد شرکت در اینترنت پرسرعت ADSL بوده است. آنچه قابل توجه مینماید، این است که با توسعه اینترنت 5G احتمالا بخش عمدهای از این شکایات کاهش خواهد یافت. به همین منظور در بخش مطالعات و پژوهشهای این گزارش، عنوان شده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «پروژه مطالعه و بررسی نسل پنجم موبایل و نحوه ارائه خدمات آن در کشور» را انجام داده است.
چهار شنبه 3 دی 1399
کد مطلب :
119636
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/313LR
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved