• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 دی 1399
کد مطلب : 119632
+
-

احیای استارت‌آپی دوربین‌های چاپ فوری

جهان استارت‌آپی
احیای استارت‌آپی دوربین‌های چاپ فوری

اگرچه بسیاری از عکاس‌ها دوست دارند دوربین‌های چاپ فوری قدیمی را مورد آزمایش قرار داده و تجربه عکاسی با آنها را کسب کنند و یا دوباره به‌دست بیاورند، اما این دوربین‌ها معمولا فاقد کنترل دستی هستند که برای عکسبرداری‌های جدی، امری بسیار ضروری به‌حساب می‌آید. در اینجاست که دوربین InstantKon SF70InstantKon برای ورود به بازار حرفه‌ای‌ها و کمک به کسب چنین تجربه ارزشمند و هیجان‌انگیزی طراحی شده است. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، اس‌اف70توسط استارت‌آپ هنگ‌کنگی MiNT ساخته شده و از فناوری به‌روز و مدرن شده دوربین فوری با قابلیت تاشو Polaroid SX-70متعلق به دهه1970بهره برده است. این دوربین که 47سال پیش به بازار آمده است، در آن زمان به «سلطان دوربین‌های پولاروید» معروف شده بود. اما اکنون با بهینه‌سازی‌های انجام شده توسط استارتاپ هنگ‌کنگی، بار دیگر می‌تواند توجه بسیاری از حرفه‌ای‌ها و حتی علاقه‌مندان به هنر عکاسی را به‌خود جلب کند.
برخلاف امکانات این دوربین کلاسیک، اس‌اف70دارای کنترل دستی و تنظیم سرعت دیافراگم کامل است. این دوربین همچنین دارای یک فلاش داخلی است. مانند اس‌ایکس-70، کنترل فوکوس دستی نیز ارائه می‌دهد و حتی درصورت تمایل کاربر می‌توان همه‌‌چیز را به حالت خودکار تغییر داد. تفاوت کلیدی دیگر اس‌اف70با مدل قبلی یعنی پولاروید اس‌ایکس-70این واقعیت است درحالی‌که اس‌ایکس-70از فیلم پولاروید استفاده می‌کرد، مدل اس‌اف70از فیلم
 Fujifilm Intax Square که به‌طور گسترده‌تری در دسترس است استفاده می‌کند. علاوه بر این، درحالی‌که اس‌ایکس-70یک دوربین رفلکس تک لنز بود - به این معنی که کاربران با نگاهی دقیق به لنز عکس می‌گیرند - اس‌اف70یک دوریاب است که در آن کاربران از طریق یک روزنه به یک طرف لنز نگاه می‌کنند. برخی دیگر از ویژگی‌های این دوربین شامل لنزهای 3لایه‌ای شیشه‌ای با روکش چند لایه با قابلیت انجام تعداد نامحدود از نوردهی‌های متعدد، به علاوه کابل‌های مرتبط، پایه و سه‌پایه است. وزن کل این دستگاه 679گرم است و نیروی آن توسط 2 باتری قلمی آلکلاین تامین می‌شود. قیمت پایه این وسیله پس از تولید آن، چیزی در حدود 6930دلار هنگ‌کنگ معادل تقریبی 824دلار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید