• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11961
+
-

مرگ بر تلگرام!

عرض شناور
مرگ بر تلگرام!

رضا رفیع|طنزپرداز و مجری تلویزیون:

راقم این سطور در شگفت است از این همه تساهل و تسامح مسئولان ذی‌ربط و حتی بی‌ربط؛ درخصوص این فقره تلگرام ضاله که من نمی‌دانم چرا این قدر این دست و آن دست می‌کنند و روز روشن، کاسه چه کنم، چه کنم، دستشان گرفته‌اند. روز روشن که اینگونه باشند، پس وای به شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل!

حتما باید زور بالای سرتان باشد که فیلتر کنید یا که به خیر و خوشی استعفا دهید؟ چرا یک جوری بار نیامدید که خودتان همینطور خودجوش عمل کنید؟ طوری که آدم کیف کند نگاه کند. علمای اعلام گفتند: «العاقل یکفیه‌الاشاره»؛ یا به زبان همه فهم: عاقلان را اشارتی کافی است. فلذا بعضی از شما دوستان مسئول که دیر به هم می‌جنبید؛ ببخشید ولی از دو حال خارج نیست:

حالت اول: عقل درست و حسابی ندارید. عرض کردم که عذر می‌خواهم. شخص خاصی منظورم نیست. (اصلا خودم بی‌عقل؛ راضی شدید؟!) باور کنید عقل چیز خوبی هست. البته نه هر عقلی ها؛ باز دور برندارید. عقلی که ما می‌گوییم. دعا می‌کنیم عنقریب سرعقل بیایید.

حالت دوم: زبان اشاره را درست نمی‌گیرید. بابا، مولانا در قرن هفتم گفت:«ما گرفتیم آنچه را انداختی»؛ اما نمی‌دانیم چرا بعضی از شما مسئولین نمی‌گیرید! حتما باید یک دوره فشرده کلاس اشاره شناسی برایتان بگذاریم که از کار و زندگی بیفتید؟ ما دوست داریم، اشاره که می‌کنیم، شما بگیرید. سفت هم بگیرید که ناغافل در نرود.  از حوالی سال گذشته متأسفانه ما با یک «مثلث مشکل» مواجه بودیم که با همین سستی و اهمال کاری پاره‌ای از مسئولان دولت مثلا تدبیر و امید، یا هرچی؛به اینور سال هم کشیده شد. مشکل سه‌گانه دلار و تلگرام و شهردار!...

مشکل شهردار را که به حول و قوه الهی حل کردیم. مرخصی استعلاجی دادیم که بروند منزل استراحت مطلق کنند، حالش را ببرند. اصلا نمی‌دانیم چرا از اول آمدند. خدا را شکر که اتاق عمل مهیا بود.

مشکل دلار لعنتی را هم - که ان‌شاءالله تعالی به‌زودی با مشورت برادر و ارزشی مان ولادیمیر پوتین، با یورو جایگزین خواهیم کرد که پوز ترامپ پف کرده و یوزپلنگ و سایر استکبار جهانی بی‌شرف را بزنیم؛ بلکه بفهمد از کجا می‌خورد - به تزریق یک دلار جدید به نام «دلار جهانگیری» به بازار ارز، تا 4200تومان پایین کشیدیم رفت. حالا ممکن است یک آدم ناراحت و مسئله داری معترض و متعرض شود که پس مثلا چرا از همان ابتدای کار که دلار داشت بالا می‌کشید، وارد عمل نشدید؟ در جواب عرضه می‌داریم که اولا ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است. در ثانی، همیشه که اتاق عمل مهیا نیست. این قدر اهل ناز و کام نباشید. به قول جناب حافظ: اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست / رهروی باید، [جهانگیری]، نه خامی، بی‌غمی!

می‌ماند مشکل سوم که لامصب از همه بدتر است و لاعلاج‌تر. خدا نصیب گرگ بیابان نکند. بی‌دین، همه را گیج و منگ و علاف خودش کرده؛ از مجلس محترم بگیرید تا قوه قضاییه و دولت به ظاهر روحانی و سایر گروه‌های اصولگرا که البته بعضا خودشان هم در همین فضای مجازی تلگرام علیه تلگرام صحبت می‌کنند و حواسشان نیست. الآن دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از اینها دیگر لفتش ندهند و از این فضای مجازی لفت بدهند. اما این مسئولان دولتی و خود دولت، هنوز قانع نشدند. کاش می‌شد یک جوری قانعشان کرد که جاش تا مدت‌ها بماند. این شورای‌عالی مجازی هم که چه عرض کنم. شده شورای خالی مجازی!... کاش واقعا عالی بود. زور زده، به این نتیجه رسیده که به بهانه‌های اقتصادی و جلوگیری از ضررو زیان مردم، زمینه فیلترینگ تلگرام را فراهم کند. خیال کرده بچه گیر آورده!... بابا، ول کنید این همه سوسول بازی را. ببندیدش برود پی کارش. رودربایستی داریم مگر؟... بگویید مریض شد رفت. لیس علی المریض حرج. ولوفی الکرج!... . خلاص!

این خبر را به اشتراک بگذارید