درست است که آماده کردن پیاز داغ برای هربار که به آن نیاز دارید پروسه چندان وقتگیری بهنظر نمیرسد و در نهایت 15دقیقه وقت شما را میگیرد اما وقتی عجله داشته باشید، 5 دقیقه هم 5دقیقه است. شرکتهای صنایع غذایی در بیش از یک دهه گذشته بسیاری از نیازهای کوچک و در عین حال مهم خانوادهها را با تولید محصولاتی کاربردی مثل پودر سوپ نیمهآماده، عصارههای پروتئینی، غذاهای منجمد، سبزیجات خشک شده آماده مصرف و همین پیاز داغ آماده مصرف، تامین و کار را برای خانمها و احیانا آقایانی که آشپزی میکنند، راحتتر کردهاند. امروزه شمار محصولاتی که به شما امکان آشپزی راحتتر و سریعتر را میدهد در سوپرمارکتها بسیار زیادشده و پیاز سرخ شده یا همان پیازداغ با توجه به اینکه در غذاهای بیشماری کاربرد دارد میتواند از جالب توجهترین این محصولات باشد.
البته برخلاف دیگر محصولات آماده یا نیمه آماده، در زمینه تولید پیاز سرخ شده برندهای خیلی زیادی فعال نیستند. مشاهدات خبرنگار همشهری در 10سوپرمارکت فعال در تهران نشان داد برندهای فعال در تولید این محصول الیت، گلها، توتیا، فارسی، کارنا و پاکر هستند که بهنظر میرسد این آخری، بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. وزن بستههای پیاز سرخ شده معمولا بین 150تا 250گرم است و قیمت این محصول هم در برندهای مختلف و البته براساس نوع برش (ریز، درشت یا نگینی) متفاوت است. با این حال بهنظر میرسد قیمت در برند پاکر نسبت به سایرین بیشتر است؛ مثلا یک بسته 200گرمی پیاز داغ برند پاکر 34هزار و 500تومان قیمت دارد؛ درحالیکه محصول برند فارسی با همین وزن 32هزار و 500تومان و پیاز برند نادر 25هزار تومان قیمت خوردهاند. به گفته فروشندگان، پیاز سرخ شده جزو محصولاتی است که اگرچه مشتریهای خیلی زیادی ندارد اما مشتریهای ثابتی دارد و کمتر کسی هست که یکبار آن را بخرد و مشتری دائم نشود. شاید دلیل این موضوع با وجود قیمت نسبتا بالای این محصول دقیقا چیزی باشد که یکی از خریداران میگوید: به تنبلیاش میارزد.
دو شنبه 1 دی 1399
کد مطلب :
119377
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Z6gQ8
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved