• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 30 آذر 1399
کد مطلب : 119280
+
-

کتاب‌هایی که می توانند جایگزین کلاس‌های بی‌حاصل هنری شوند

آموزش تعطیل بردار نیست

یاور یگانه- روزنامه نگار


آشنایی با مبانی هنر
کتاب«مبانی هنر؛ نظریه و عمل» نوشته اوکویرک، استینسون، ویگ، بون و کایتون با ترجمه محمدرضا یگانه‌‌دوست، منبعی دست اول برای مطالعه اصول و قواعد هنرهای تجسمی است که خواننده پیگیر و باحوصله را با موضوعات مهمی آشنا می‌کند. «مبانی هنر: نظریه و عمل» کتابی جامع است که با تأکید بر مؤلفه فرم در آثار هنری و با رویکردی ساختارگرایانه به تشریح عملکرد عناصر و اصول سازمان‌بخش تصویر پرداخته است. علاوه بر این، در بخش پایانی کتاب سبک‌ها و رویدادهای هنری معاصر نیز بررسی شده است که به نوعی کاربرد مبانی هنر در آثار برجسته تاریخ هنر را نشان می‌دهد. این کتاب دارای 10فصل بوده و موضوع هر فصل آن به این ترتیب است: فصل اول مقدمه، فصل دوم: فرم، فصل سوم: خط، فصل چهارم: شکل، فصل پنجم: ارزش نور، فصل ششم: بافت، فصل هفتم: رنگ، فصل هشتم: فضا، فصل نهم: هنر بعد سوم و فصل دهم: محتوا و سبک. این کتاب 511صفحه دارد و قیمت آن 61هزار تومان است.

2کتاب آموزش فیلمنامه‌نویسی
فیلمنامه‌نویسی علاقه‌مندان بی‌شماری دارد، اما از این میان اندک‌شمارند کسانی که به اصول و قواعد آن به خوبی واقف باشند. کتاب «فیلمنامه‌نویسی: برانگیختن احساس؛ تکنیک‌های دراماتیک پیشرفته برای مسحور کردن مخاطب» نوشته کارل ایگلسیاس با ترجمه فرهاد دعوت‌خواه و متین خاکپور، کتابی مفید برای کسانی است که فکر می‌کنند توانایی و استعداد نگارش فیلمنامه را دارند. در پیشگفتار این کتاب آمده: «هنگام خواندن متن فیلمنامه 3 حالت ممکن است به خواننده دست دهد: ملال، علاقه، وجد! فیلمنامه‌نویس باید بتواند در اکثر صفحات حالت وجد ایجاد کند. این کتاب برای همه نویسندگانی است که چنین مقصودی دارند و نیز برای کسانی که به درستی درک کرده‌اند درگیر کردن خواننده از نظر احساسی، یگانه مسئله داستان‌گویی است.» اگر کتاب‌های فیلمنامه‌نویسی را خوانده‌اید و به اصول و قوانین تسلط یافته‌اید، تازه در نیمه راه قرار دارید. در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور احساس خواننده را برانگیزید. این کتاب در 11فصل، مخاطبش را با شیوه برانگیختن احساس آشنا می‌کند. این کتاب 402صفحه‌ای 35هزار تومان قیمت دارد.
این 2 مترجم کتاب «مشاوره تخصصی فیلمنامه؛ چگونه هر فیلمنامه‌ای را بهتر کنیم» نوشته درک رایدل را نیز ترجمه کرده‎اند. مشاوره فیلمنامه، نه‌تنها یکی از جدیدترین مشاغل صنعت سینما، بلکه یکی از خلاق‌ترین آنهاست. مشاور می‌کوشد تا فیلمنامه خوش‌ساخت و بی‌نقص باشد. به موازات تکامل این حرفه، مشاوران جایگاه اختصاصی خودشان را پیدا کرده‌اند. اگر به فیلم و فیلمنامه‌نویسی عشق می‌ورزید و درک درستی هم از ماهیت «داستان» دارید، می‌توانید جایگاه خاصی در کسب وکار مشاوره فیلمنامه و مرتبط با دانش خود پیدا کنید. در این کتاب با ابزارهای لازم برای موفقیت در این حرفه آشنا می‌شوید. قیمت این کتاب 278صفحه‌ای، 25هزار تومان است. این 3 کتاب توسط انتشارات سمت منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید