• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 آذر 1399
کد مطلب : 119249
+
-

امتحانات دانش‌آموزان چطور برگزار می‌شود؟

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش چگونگی برگزاری امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در تمامی دوره‌های تحصیلی تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، خسرو ساکی درباره برگزاری امتحانات نیمسال اول۱۴۰۰-۱۳۹۹ در تمام دوره‌های تحصیلی گفت: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.
ساکی با اشاره به برقراری شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق گفت: درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی دی‌ماه در متوسطه اول، متوسطه دوم شاخه نظری، دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به‌صورت غیرحضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود. در این صورت، نمره امتحانات پایانی از طریق برگزاری آزمون برخط (آنلاین) در سامانه شاد یا سایر سامانه‌های مورد تأیید شورای مدرسه و نمره ارزشیابی تکوینی با استفاده از مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان در نیمسال اول تعیین می‌شود.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: درصورتی که به تشخیص معلم و تأیید مدیر مدرسه، امکان ارزشیابی پایانی به‌صورت برخط (آنلاین) فراهم نباشد، معلم می‌تواند از ارزشیابی تکوینی نوبت اول، برای تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان استفاده کند.
او گفت: ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نیمسال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیرنهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، براساس تبصره ذیل بند۹ مصوب جلسه۹۷۷ تاریخ۱۳ آذرماه ۹۹ شورای‌عالی آموزش و پرورش و مجوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مطابق آیین‌ها و ضوابط مربوط، در تمام شرایط با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت حضوری انجام می‌شود. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ساکی با اشاره به عدم‌موفقیت برخی دانش‌آموزان از سال‌های قبل، بیان کرد: دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ‌التحصیل نشده‌اند، می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید