• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 30 آذر 1399
کد مطلب : 119245
+
-

کاهش 50درصدی آمار جان‌باختگان کرونا

آنسو
کاهش 50درصدی آمار جان‌باختگان کرونا

آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونایی در کشور همچنان رو به کاهش است. پیامد 2 هفته تعطیلی فراگیر و اجرای محدودیت‌های ساعتی تردد در کشور پس از یک دوره رشد نفسگیر منحنی‌هایی هستند که نزولی شده اند؛ چشم‌اندازی امیدوار‌کننده و در عین حال نگران کننده. امیدوار‌کننده به این دلیل که سرانجام روشن شدن تعطیلات فراگیر تا چه اندازه در مهار کرونا اثرگذار است و نگران‌کننده از این‌رو که روند نزولی آمار منجر به خوش‌خیالی شده و در پی بازگشت سهل‌گیری‌ها کرونا پیک دیگری بسازد.
به گزارش همشهری، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند نزولی بیماری کرونا در ۳۰ استان کشور خبر داد و گفت که آمار مرگ‌ومیر نسبت به یک‌ماه گذشته ۵۰درصد کاهش پیدا کرده است. علیرضا رئیسی که پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت به شکل‌گیری موج سنگین بیماری در آمریکا اشاره کرد و گفت که سرد شدن هوا در زمستان می‌تواند عامل مهمی برای اوج گرفتن شیوع کرونا در همه کشورها و از آن جمله در ایران باشد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گزارشی که از وضعیت بیماری در کشور در جلسه ستاد ملی مطرح شد، نشان می‌داد در ۳۰ استان کشور روند بیماری به‌صورت نزولی شده است و تنها در یک استان آن هم مازندران فعلا روند نزولی شروع نشده است. البته حفظ این شرایط حتما نیاز به مراقبت دارد و باید توجه کنیم و اجتناب کنیم از ساده‌انگاری و عادی‌انگاری از این بیماری و اگر غفلت صورت بگیرد ممکن است دوباره به همین شرایط بازگردیم.
رئیسی تأکید کرد: مهم‌ترین عامل این بیماری دورهمی‌ و مهمانی‌های خانوادگی است و توصیه می‌شود که اکیدا از دورهمی‌ها به‌ویژه در شب یلدا پرهیز شود چراکه اگر ادامه پیدا کند در 2هفته دیگر شاهد خیز بیماری خواهیم بود.
او ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت خوبی در کشور داریم، میزان مرگ‌ومیر نسبت به یک‌ماه گذشته حدود ۵۰درصد کاهش پیدا کرده است. نخستین آمار کمتر از ۲۰۰‌فوتی روز جمعه داشتیم. همچنین میزان بستری تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و در بیشتر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید