• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 25 آذر 1399
کد مطلب : 118905
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n5lXl
+
-

مهارت/چند راهکار جمع‌وجور برای مقابله با هوای آلوده

مهارت/چند راهکار جمع‌وجور برای مقابله با هوای آلوده

این روزها که بیشتر خبرها در کل دنیا به همه‌گیری کرونا اختصاص دارد و مردم چشم‌انتظار پایان این دوران هستند و برای آن لحظه‌شماری می‌کنند، شاید کمتر به آلودگی هوا، به‌ویژه در تهران و بسیاری دیگر از کلانشهرها توجه نشان داده شود. این  هفته هوای تهران و برخی دیگر از شهرها به لحاظ آلودگی در مرحله هشدار قرار داشت. در ادامه به چند راهکار جمع‌وجور برای پیشگیری و مقابله با هوای این روزها اشاره کرده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.
اجتناب از تردد در خیابان‌های آلوده: آدری دنازل، مدرس مدیریت آلودگی هوا در مرکز سیاست‌های زیست‌محیطی کالج سلطنتی لندن می‌گوید: تا جایی که مقدور است، با انتخاب خیابان‌های خلوت‌تر، میزان مواجهه خود با آلودگی را کاهش دهید.
ورزش نکنید: در شرایط آلودگی هوا، مزایای ورزش هم نمی‌تواند بر خطرات ناشی از مواجهه با آلودگی هوا غلبه کند؛ بنابراین عجالتا در این هوا قید ورزش را بزنید.
مصرف غذای سالم: غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توانند از بدن شما دربرابر اثرات مضر ناشی از رادیکال‌های آزاد حاصل از آلودگی هوا محافظت کنند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آنچه ما می‌خوریم می‌تواند اثرات مضر ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد.
کالسکه کودک را بپوشانید: میزان تاثیرپذیری نوزادان و کودکان از آلودگی هوا نسبت‌ به افراد بالغ می‌تواند تا ۶۰درصد بیشتر باشد. نخستین اقدام هنگام بیرون بردن کودکان، پوشاندن کالسکه آنان است تا کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید