• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 25 آذر 1399
کد مطلب : 118880
+
-

روی خط انتخابات/ با حفظ احترام متقابل، مستقل می‌آیند!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته احتمال اینکه این تشکل در انتخابات ریاست‌جمهوری‌۱۴۰۰ نامزدی از خود را داشته باشد، فراوان است اما معتقدیم دولت آینده برای موفقیت باید دولتی حزبی باشد، نه شخصی. به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان در نشست خبری درباره فعالیت‌ها و اقدامات اصولگرایان برای انتخابات آتی، گفت: «در ابتدای‌ماه محرم چند جلسه با دوستان شورای ائتلاف با حضور بنده و مهندس باهنر داشتیم و بحث وحدت مطرح شد که بعد معلوم شد که بعضی دوستان علاقه‌مند هستند که با حفظ احترام متقابل، تنها و مستقل به صحنه بیایند.» بادامچیان ادامه داد: «از سوی دیگر جامعه روحانیت حدود 2ماه قبل بیش از ۴۰ حزب اصولگرا را دعوت کرد و سازوکار جدیدی ایجاد شد که از هر ۸ حزب یک نماینده در این شورا حضور داشته باشد و اسم این شورا هم «شورای وحدت» خواهد بود.»

  انتخابات پستی به قانون نیاز دارد
سخنگوی شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات به‌صورت پستی به‌دلیل شیوع کرونا، گفت: به‌دلیل اینکه اخذ رأی یک کار مهم و حیاتی در سلامت انتخابات است، اگر بخواهد به‌صورت پستی یا اخذ رأی الکترونیک از راه دور و یا شیوه‌‌های مختلف دیگر انجام شود، باید این اقدام تبدیل به قانون در مجلس شود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، عباسعلی کدخدایی درباره الکترونیکی‌شدن انتخابات‌۱۴۰۰ نیز گفت: اگر پیشنهادهایی برای نحوه برگزاری انتخابات و اخذ رأی وجود داشته باشد، باید از طریق وزارت کشور این پیشنهادها به شورای نگهبان ارائه شود و بعد از ارائه از سوی وزارت کشور، شورای نگهبان می‌تواند اعلام نظر کند که آیا این شیوه امکان‌پذیر است یا نه.

  اولین کاندیدای رسمی 1400 به دیدار مراجع رفت
سردار حسین دهقان با سفر به استان قم با چند تن از مراجع تقلید و آیات عظام در این شهر دیدار کرد. به گزارش ایلنا، این دیدارها در فاصله کمتر از یک‌ماه از زمان اعلام رسمی کاندیداتوری وزیر دفاع پیشین‌ برای انتخابات ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد.

  رونمایی از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان
اصلاح‌طلبان در جلسه شورای هماهنگی، از نهاد اجماع‌ساز جدید برای انتخابات‌۱۴۰۰ که با حضور ۳۰ حزب و ۱۰ شخصیت حقیقی تشکیل می‌شود، رونمایی کردند. به گزارش اعتمادآنلاین، براساس مصوبه شورای هماهنگی، اصلاح‌طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح‌طلب مورد تأیید نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، شرکت خواهند کرد. بنا بر تعریف این شورا، «نهاد اجماع‌ساز»، جبهه‌ای مرکب از احزاب اصلاح‌طلب است که تا انتخابات۱۴۰۰ مسئولیت تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات را با تأیید رئیس دولت اصلاحات عهده‌دار خواهد شد. یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره نشست اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تسنیم گفته که این نهاد اجماع‌ساز در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی، جایگزین هر دو نهاد قبلی یعنی شورای سیاستگذاری و شورای هماهنگی خواهد شد.

  اصولگرایان، جریان واحد انتخابات 1400
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری‌1400 به نامه‌نیوز گفت: اصولگرایی جریان واحد شرکت‌کننده در این انتخابات خواهد بود، چون اصلاح‌طلبان یا کاندیدای شاخصی نخواهند داشت یا حتی اگر کاندیدای شاخص هم داشته باشند، پایگاه اجتماعی قابل‌قبولی برای حمایت از او به میدان نمی‌آید، بنابراین خودبه‌خود میدان انتخابات در دست اصولگرایان خواهد بود. وی با اشاره به مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس، افزود: تداوم چنین فضایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری مثل شمشیر دو‌ دم می‌ماند؛ چراکه هرچند مانع پیروزی نامزد اصلاح‌طلبان می‌شود، اما وزن سبد آرای نامزد پیروز اصولگرایان نیز به‌طور معناداری کم و حدود 10 تا 12میلیون رأی خواهد بود

این خبر را به اشتراک بگذارید