• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 آذر 1399
کد مطلب : 118744
+
-

عامل گروگانگیری در شهرک فاطمیه قم مقابل قاضی صحنه جرم را بازسازی کرد

گروگانگیر قم به صحنه جرم برگشت

پیگیری
گروگانگیر قم به صحنه جرم برگشت

24ساعت پس از گروگانگیری در شهرک فاطمیه قم، مرد گروگانگیر به محل حادثه منتقل شد تا مقابل قاضی صحنه حادثه را بازسازی کند.
به گزارش همشهری، این گروگانگیری ساعت 12شنبه اتفاق افتاد. مسافرانی که سوار اتوبوس شرکت واحد بودند وقتی اتوبوس در ایستگاه خیابان سوم خرداد توقف کرد مردی را دیدند که سراسیمه سوار اتوبوس شد. همین که اتوبوس از ایستگاه به راه افتاد مرد جوان از داخل کاپشن خود یک کلت کمری و یک چاقوی بزرگ بیرون کشید و درحالی‌که فریاد می‌زد، گفت که یک قاتل فراری است. او از راننده و مسافران خواست با پلیس 110تماس بگیرند و بگویند که گروگان گرفته شده‌اند.
دقایقی از آغاز گروگانگیری می‌گذشت که نخستین گروه از مأموران پلیس خود را به آنجا رساندند. همزمان 2طرف خیابان مسدود شد و نیروهای ویژه رهایی گروگان در آنجا مستقر شدند. نخستین اقدام شناسایی هویت متهم بود. او می‌گفت که چند روز قبل همسر برادرش را به قتل رسانده و بعد از آن برادرانش دستگیر شده‌اند و خواسته او آزادی برادرانش است. مأموران برای نجات جان سرنشینان اتوبوس با او وارد مذاکره شدند و سرانجام با گذشت 3ساعت و نیم، گروگانگیری با دستگیری او و نجات همه گروگان‌ها پایان یافت.

بازگشت به صحنه
صبح دیروز باردیگر جوان 28ساله به محل گروگانگیری رفت؛  اما این‌بار دستبند به‌دست داشت و از سوی پلیس محافظت می‌شد. متهم که اعتیاد دارد ابتدا ماجرای قتل همسر برادرش را توضیح داد و گفت: ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۲۵ آبان از منطقه دانیال همسر برادرم را به بهانه خرید سوار ماشین کردم و پس از ساعتی چرخیدن در خیابان‌ها بحثمان بالا گرفت. من از قبل یک کلت کمری تهیه کرده بودم. با بالا گرفتن بحث مان از او خواستم اشتباهات گذشته را ادامه ندهد، اما زمانی که با مخالفت او روبه‌رو شدم یک گلوله به سرش شلیک کردم و جنازه را در حوالی بلوار فردوسی رها کردم.  بعد با برادرم تماس گرفتم و قتل همسرش را به او خبر دادم. وی در ادامه ماجرای گروگانگیری را اینطور شرح داد: در شهرک فاطمیه سوار اتوبوس شدم و با کم شدن تعداد مسافران، با تهدید اسلحه از راننده خواستم توقف کند و گفتم باید با خانواده‌ام دیدار کنم. چند ساعت بعد از شروع گروگانگیری وقتی برادرانم به دیدنم آمدند با بغل کردن من دستانم را به سمت آسمان گرفتند و پس از خلع سلاح مرا به مأموران تحویل دادند. مرد گروگانگیر در ادامه گفت: قصد آسیب زدن به هیچ‌یک از گروگان‌ها را نداشتم و فقط می‌خواستم خانواده‌ام را بار دیگر ملاقات کنم. در همین حال حجت الاسلام والمسلمین قریب، دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به سابقه دار بودن متهم گفت: درخواست دادستانی اشد مجازات و تعیین حکم محاربه برای متهم است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید