• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118577
+
-

اسکوتری به اندازه یک لپ‌تاپ

جهان استارت آپی
اسکوتری به اندازه یک لپ‌تاپ

حمل‌ونقل سریع، آسان، سبک، کم‌هزینه با حداقل آسیب به محیط‌زیست، از اولویت‌های جوامع مختلف در قرن بیست‌ویکم میلادی محسوب می‌شود. در همین راستا، استارت آپ
 Wheel Kinetic که در روز 22مارس سال2018تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین قرار دارد، یک اسکوتر برقی کوچک جمع‌شونده به‌نام BooZter را به بازار عرضه کرده است که مانند یک بسته قابل حمل جمع می‌شود و می‌توان آن را به‌راحتی با دست حمل کرد و یا در کوله‌پشتی خود انداخت. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، اسکوتر BooZter دارای یک تکیه‌گاه متناوب برای پا در هر 2 طرف قاب خود است که باعث می‌شود هنگام حرکت، حالت رو به جلو داشته باشید.
این اسکوتر برقی 6.5کیلوگرمی با استفاده از فیبر کربن، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در یک کوله‌پشتی یا حتی یک کیف مخصوص لپ‌تاپ جا داد. حتی می‌شود آن را با یک دستگیره در دست گرفت و به آسانی حمل کرد. زمانی که این اسکوتر را جمع می‌کنید، ابعادش به 26در47در47سانتی‌متر می‌رسد؛ یعنی چیزی در حدود 10برابر کوچک‌تر از خود اسکوتر. جالب اینجاست که وقتی قصد دارید سوار خودرو شوید، چرخ‌های این اسکوتر در داخلش قرار می‌گیرد تا به‌طور بالقوه هیچ نوعی کثیفی را با خود وارد خودرو نکنید. با سیستم محرک چرخ‌های عقب، موتور 250واتی اسکوتر استارت‌آپ BooZter می‌تواند حداکثر 20کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. باتری‌های آن قابل تعویض بوده و با هر بار شارژ کامل، حدود 20کیلومتر مسافت را می‌تواند بپیماید. یعنی اگر از همان ابتدا با حداکثر سرعت، اسکوتر را برانید، می‌توانید یک ساعت از آن استفاده کنید.
اسکوتر BooZter چرخ‌های ضدپنچری 8اینچی (20سانتی‌متری) دارد و دارای 2چراغ نواری سبک در قسمت جلو است که مسیر را با 300لومن روشن می‌کند. ضمن اینکه چراغ ترمز نیز یک لامپ 80لومنی دارد. همانطور که ممکن است از یک اسکوتر برقی قرن بیست‌ویکمی انتظار داشته باشید، یک اپلیکیشن که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS طراحی شده است، بررسی وضعیت باتری، عملکرد مناسب دستگاه، وضعیت چراغ‌ها، مشاهده اطلاعات سفر و درگیر کردن حالت‌های مختلف سواری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. قیمت پایه این اسکوتر از 899دلار آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید