• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118398
+
-

رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

آغاز به‌کار کمیته پیگیری شکایت مشتریان از خودروسازان


با تشکیل کمیته ویژه، روند بررسی و اعلام رأی شکایت مردم از شرکت‌های خودروسازی در شورای رقابت تسریع شده و نتایج بیش از 250شکایت مطرح‌شده در این زمینه به‌زودی اعلام می‌شود.


رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب از تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی سریع‌تر به شکایت مشتریان از شرکت‌های خودروسازی و برگزاری نخستین نشست این کمیته در شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: اغلب شکایت مشتریان در این کمیته حل‌و‌فصل خواهد شد.
رضا شیوا افزود: با توجه به اینکه شکایت‌های بسیار زیادی که از 2خودروساز بزرگ در زمینه قراردادها و نحوه فروش به شورای رقابت ارائه شده، این شورا درجلسه روز دوشنبه هفته جاری تصمیم گرفت برای رسیدگی سریع‌تر به این شکایت‌ها در شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، کمیته‌ای را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد. به‌گفته او، این کمیته متشکل از یکی از قضات شورای رقابت، نماینده بخش حقوقی مرکز ملی رقابت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و‌ نمایندگان تام‌الاختیار خودروسازان و به ریاست قاضی شورای رقابت خواهد بود. شیوا با تأکید بر اینکه مقرر شده تا نخستین نشست کمیته مذکور شنبه هفته آینده برگزار و نتایج این بررسی و توافق‌های احتمالی به شورای رقابت اعلام شود، گفت: درصورتی که خودروسازان به هر دلیلی از اجرای مصوبات این کمیته برای تامین نظر مشتریان خوددای کنند، قضات شورای رقابت به موضوع ورود کرده و رأی نهایی در مورد این شکایات را صادر خواهند کرد.
او با اشاره به اینکه درنظر است تا 250شکایت ارائه‌شده مشتریان از خودروسازان به شورای رقابت- که اغلب آن مربوط به شرکت سایپا‌ست- هرچه سریع‌تر در این کمیته بررسی و تعیین تکلیف شود، افزود: اولویت این کمیته رسیدگی به این شکایت‌ها و حل مشکلات مشتریان با خودروسازان با گفت‌وگو و تعامل است. بر این اساس تلاش می‌شود تا این شکایت‌ها حتی‌الامکان در کمیته مذکور رسیدگی و حل و فصل شود و در غیر این صورت موارد باقی‌مانده در شورای رقابت بررسی و حکم قضات این شورا در مورد شکایت‌های مورد اختلاف اعلام خواهد شد.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه 30 تا 50 شکایت مشتریان در یک موضوع مشابه، یعنی افزایش غیرقانونی قیمت است و با صدور رأی در این کمیته، نتایج رسیدگی به همه این شکایت‌ها مشخص و اعلام خواهد شد، گفت: با این شرایط روند رسیدگی به شکایت‌های مذکور سریع خواهد بود. شیوا درپایان افزود: افزایش قیمت خارج از ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت، تحویل‌ندادن بموقع خودروهای ثبت‌نام‌شده و افزایش 2 تا چندباره قیمت خودرو در یک دوره 3ماهه ابلاغ ضوابط قیمت‌گذاری، محورهای عمده شکایت مشتریان از شرکت‌های خودروسازی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید