• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118385
+
-

کرایه تاکسی‌های اینترنتی تا 70درصد افزایش یافته است

شرکت‌های تاکسی اینترنتی با سوءاستفاده از وضعیت کرونا تا 70درصد مبلغ کرایه را افزایش داده‌اند و ظاهرا نظارتی هم بر آنها نمی‌شود. بماند که در به‌کارگیری پرسنل هم دقت ندارند و هر روز یک داستان از این تاکسی‌های اینترنتی و رانندگانشان می‌شنویم.
عرب از تهران

  عوارضی دوم اتوبان ساوه- تهران حذف شود
«عوارضی دوم اتوبان تهران-ساوه به‌دلیل نارضایتی شدید مردم حذف خواهد شد»؛ این خبری بود که ۱۲مهر سال۱۳۹۱ از قول نماینده وقت مردم رباط‌کریم و بهارستان منتشر شد اما از آن زمان تاکنون هنوز مردم با پیامک‌های دریافت عوارض روبه‌رو می‌شوند. حذف عوارضی دوم اتوبان تهران-ساوه مطالبه ۱۰ساله مردم رباط‌کریم و بهارستان است که همچنان به‌رغم وعده‌های پی‌در‌پی مسئولان در پیچ‌وخم تصمیم‌های مسئولان مربوطه دست‌به‌دست می‌شود.
مصیبی از رباط‌کریم

  مسئولان برای خرید واکسن کرونا اقدام کنند
شکی در توان نخبگان ایرانی نداریم ولی اکنون که کشورهای صادر‌کننده واکسن مثل انگلیس و کره اقدام به واردکردن واکسن کرده و تزریق آن را شروع کرده‌اند، ما چرا منتظر بمانیم؟ مسئولان از هر راهی که ممکن است واکسن مورد نیاز را به کشور وارد کنند و هر زمان که نوع داخلی آن به تولید انبوه رسید واردات را متوقف کنند. خرید واکسن از هر نقطه دنیا که ممکن باشد خواسته‌ای جدی از سوی مردم است.
دارابی از تهران

  حقوق بازنشستگان تا رسیدن به حداقل‌ها راه بسیار دارد
حقوق بازنشستگان کشوری و معلمان 2بار اضافه شد ولی تأمین اجتماعی تنها یک‌بار آن هم به میزان ناچیز افزوده شد که تا رسیدن به حداقل‌ها راه درازی دارد. همسان‌سازی‌ این بود؟
محمودی از کرج

  خیابان تولایی چهارراه دخانیات سرعتگیر نیاز دارد
خیابان تولایی روبه‌روی کوچه ابراهیمی واقع در چهارراه دخانیات در نازی‌آباد که در منطقه16 شهرداری تهران واقع است، نیاز به نصب سرعتگیر دارد. آدرس یادشده سرپیچ و سرعت ماشین‌ها در آن زیاد است و همین موضوع باعث می‌شود ردشدن از عرض خیابان برای مردم بسیار سخت باشد.
محمد خوشنوی از نازی‌آباد

سؤال از شما پیگیری از ما

در این بخش از سخنگاه شما می‌توانید سؤالات خود را ترجیحا با موضوعاتی که عمومیت و دربرگیری بیشتری دارند برای ما ارسال کنید تا ما آن را از مسئول یا سازمان مربوط برایتان پیگیری کنیم و با چاپ پاسخ ضمن احترام به شما مخاطب گرانقدر و دادن پاسخ صحیح، شمار دیگری از مخاطبان نیز نسبت به یک موضوع آگاه شوند. 

  میرعبادی از مشهد: نگران آلایندگی دوباره نیروگاه توس در مشهد هستیم. شما بگویید چه کنیم. در خبرها خواندیم که اگر سوخت پاک به نیروگاه نرسد دوباره نیروگاه آلوده‌کننده خواهد بود که این شرایط برای افرادی مثل من که آسم داریم غیرقابل تحمل است. 
پاسخ همشهری: از سال‌های دور نام نیروگاه توس به‌عنوان یکی از متهمان اصلی آلودگی هوای مشهد مطرح بوده است، زیرا این نیروگاه از مازوت به‌عنوان سوخت استفاده می‌کرد و چون بنای نیروگاه در مسیر وزش باد است آلودگی آن به شهر مشهد منتقل می‌شد. بعد از پیگیری‌های بسیار مردمی و رسانه‌ای و توجه مسئولان، این نیروگاه به سوخت پاک مجهز شد و مشکل آن تا امروز حل شده است، ولی چنانچه به‌دلیل سرمای هوا و مصرف فراوان گاز قادر به تامین سوخت پاک برای نیروگاه نباشند، با طی سازوکاری نیروگاه می‌تواند به استفاده از سوخت قبلی روی آورد که آن‌هم طبق توافقات صورت‌گرفته باید با نصب «فیلتریاسینگ» روی خروجی دود نیروگاه باشد. نکته دیگر آنکه واردشدن دوباره مازوت به چرخه سوخت نیروگاه به این سادگی‌ها نیست و منوط به توافق گروهی 4نفره از مسئولان خراسان رضوی است و طبق ابلاغیه‌های استاندار سابق استان هیچ نیروگاهی در استان حق استفاده از مازوت ندارد. براساس تحقیقات همشهری این موضوع فعلا در حد یک خبر است و نیروگاه توس همچنان پاک است. شاید سهم شهروندان برای جلوگیری از تکرار آلایندگی دوباره نیروگاه توس صرفه‌جویی در مصرف گاز باشد و امید است مسئولان اجازه ندهند آلودگی غیرقابل تحمل چندسال قبل مشهد که سهم نیروگاه در آن قابل توجه بود، تکرار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید