• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118380
+
-

با بهره‌برداری آزمایشی از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار

ورودی جنوب شرقی پایتخت چشم نواز می‌شود

بزرگ‌ترین پروژه بزرگراهی در جنوب شرق تهران با توجه به نقش کمربندی که دارد علاوه بر تفکیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت‌وآمدهای محلی، سبب کاهش بار ترافیک میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان و کاهش آلودگی هوا در جنوب شهر می‌شود

ورودی جنوب شرقی پایتخت چشم نواز می‌شود


فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۴٫۷ کیلومتر و عرض ۷۶ متر از پل شهید مزینانی تا بزرگراه امام رضا(ع) امروز بهره‌برداری و جنوب شرقی پایتخت چشم نوازتر می‌شود.
کل این پروژه 6کیلومتر و 780متر طول دارد و از تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) آغاز می‌شود و با گذر از محله‌های شهرک رضویه و مشیریه در تقاطع بزرگراه آزادگان به پایان می‌رسد. وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه15 با بیان اینکه پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار یک طرح فرامنطقه‌ای و فاخر و البته از اقدامات ارزشمند این دوره مدیریت شهری است، به همشهری گفت: «این کار با همکاری و تلاش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مردم محله‌های رضویه و مشیریه و همراهی شورایاران انجام شده است. اجرای این پروژه ورودی جنوب شرق تهران را چشم نواز می‌کند و با توجه به نقش کمربندی که دارد علاوه بر تفکیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت‌وآمدهای محلی سبب کاهش بار ترافیک میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان و کاهش آلودگی هوا در جنوب تهران می‌شود.»  او در تشریح بیشتر پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار گفت: «به‌طور کلی در مسیر این پروژه بیش از ۹۷۵ معارض وجود داشت که از 12سال پیش تملک اراضی این بزرگراه شروع شد که عدم‌اولویت بندی، منجر به زمانبر شدن آن شد. با شروع مجدد پروژه و در اولویت قرار گرفتن آن در سال 96، با وجود تحریم‌های موجود و تورم حاصل شده، تملک اراضی شتاب بیشتری گرفت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.» زیرگذر پیاده رو تقاطع خیابان پیامبر اعظم با بزرگراه شهید نجفی رستگار در راستای دسترسی محلی ایجاد شده است که محمدی در توضیح گفت: «در ساخت این پروژه دو پل هوایی برای تردد ساکنان قسمت جنوبی محله مشیریه درنظر گرفته شده بود ولی با توجه به‌وجود معلولان و سالمندان در این بخش به درخواست شورایاری محله مشیریه تونل زیرگذری به طول 88متر در این تقاطع به‌عنوان پروژه توسعه محلی با هدف تسهیل در تردد ساکنان قسمت جنوبی محله مشیریه اجرا شد تا پیوستگی اجتماعی محله مشیریه حفظ شود.» نصب 2 دستگاه پل عابر پیاده در برخی از تقاطع‌های این بزرگراه با هدف ایجاد پیوستگی انجام شده است که شهردار منطقه 15با بیان آن عنوان کرد: «یکی از پل‌ها به طول ۹۵ متر در تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با خیابان گاز و دیگری هم به طول 115متر در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید سلیمی نصب شده‌اند تا پیوستگی محله‌ها کنار بزرگراه ادامه داشته باشد.»
احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در چهار فاز انجام می‌شود. فاز نخست به طول حدود ۲ کیلومتر حدفاصل بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی بود که آذرماه سال گذشته بهره بردای شد. فاز دوم حدفاصل امام علی(ع) تا بزرگراه امام رضا(ع) به طول 4.7کیلومتر فردا افتتاح می‌شود. فاز سوم پروژه شامل احداث 2 پل در انتهای شرقی بزرگراه است و فاز چهارم هم شامل مسیرهای کندروی شمالی و جنوبی پروژه است که با تملک املاک معارض لاین کندرو احداث آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید