• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 18 آذر 1399
کد مطلب : 118175
+
-

7کشته در سیل جنوب


بارش باران در مناطق جنوبی کشور که از روزهای گذشته آغاز شده موجب سیل و آبگرفتگی در برخی شهرهای جنوبی شده و تاکنون در استان‌های هرمزگان و بوشهر جان دست‌کم 7نفر را گرفته است.
به‌گزارش همشهری، در روزهای گذشته سیلاب مناطق وسیعی از استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های زیادی به بار آورد. اما تازه‌ترین خبرها از بوشهر و هرمزگان از مرگ دست‌کم 7نفر بر اثر سیلاب حکایت دارد.

2قربانی در بوشهر
یکی از قربانیان سیل بوشهر زنی است که بر اثر سقوط در دره گرفتار سیلاب شد و جان خود را از دست داد. غلامرضا حاجیانی، مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر در این‌باره می‌گوید: ظهر یکشنبه ۱۶آذرماه، در پی بارندگی شدید در مناطق مختلف استان بوشهر، باخبر شدیم که در شهر برازجان و در نزدیکی یکی از کارخانه‌ها، خانمی 35ساله در سیل غرق شده است. از همان زمان گروه‌های جست‌وجو به منطقه اعزام شدند و پس از چند ساعت جست‌وجو، پیکر زن غرق شده کشف و مشخص شد که بر اثر سقوط در یکی از دره‌های فصلی جان ‌باخته است.
دومین قربانی سیل استان بوشهر هم زنی جوان بود که در روستای سوک در منطقه تنگ ارم جان خود را از دست داد. بنا بر اعلام اورژانس۱۱۵ دشتستان، این زن ۳۴ساله که از عشایر و دامداران روستای سوک بود روز یکشنبه به‌دلیل ریزش کوه ناشی از بارندگی و سیل زیر آوار گرفتار شد و جان ‌باخت.

5 قربانی در هرمزگان
حادثه دلخراش دیگری که از تبعات وقوع سیل در استان هرمزگان بود به مرگ 5 سرنشین 2 خودرو در شهرستان پارسیان برمی‌گردد. مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان می‌گوید: بر اثر بارندگی عصر یکشنبه ۱۶آذرماه در شهرستان پارسیان، 2 دستگاه خودروی پژو پارس و وانت پراید با 5سرنشین دچار سانحه شدند.
وی درباره جزئیات این حادثه می‌گوید: این خودروها و سرنشینان آنها  به‌علت جاری شدن سیلاب و ریزش کوه، مفقود شده بودند که با تلاش‌های بسیار  خودروها و مفقود‌شدگان پیدا شدند و معلوم شد در این سانحه 4 نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر هم با حال وخیم به مراکز درمانی پارسیان اعزام شد که ساعتی بعد جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید