• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11793
+
-

از ایده تا استارتاپ

فروش عینک واقعی در دنیای مجازی
از ایده تا استارتاپ

فروش عینک واقعی در دنیای مجازی
فروشگاه‌های آنلاین زیادی این روزها به‌وجود آمده‌اند اما برخی از آنها به‌صورت تخصصی روی فروش محصولات خاص تمرکز دارند. ایده فروش عینک طبی، عدسی و عینک آفتابی به‌صورت آنلاین یکی از همین ایده‌های خاص است که از سال 92 تأسیس شد و 2سال بعد با جذب سرمایه‌های بزرگ‌تر از یک شتابدهنده، کار را به‌صورت جدی‌تری شروع کرد.ندا رستمی، ‌بنیانگذار لوناتو درباره این استارتاپ ایرانی و چالش‌هایش با همشهری گفت‌وگو کرده است.



ایده از کجا آمد


خرید عینک‌ و عدسی اصل کار دشواری است. مغازه‌های عینک‌فروشی زیاد هستند و تعداد مارک‌های تقلبی هم فراوان است. همین موضوع باعث می‌شود جنس اصل کمتر پیدا شود و قیمت آن هم گهگاه به‌طور غیرمنصفانه‌ای بالاتر برود. ارائه محصولات اصل با قیمت کمتر و در عین حال با سرویس رایگان تست در خانه، ایده‌ای بود که تا آن زمان چندان به آن فکر نشده و بکر محسوب می‌شد.



سرمایه اولیه از کجا آمد


قبل از لوناتو یک استارتاپ دیگر در همین حوزه داشتیم که چندان موفق نبود. آن را تعطیل کردیم و طرح جدیدمان را به یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارائه دادیم که پذیرفته شد. آنها طبق یک قرارداد با ایده ما شریک شده و بخشی از هزینه مورد نیاز ما را تأمین کردند.



برای پایین آوردنهزینه چه کردند

ایده‌پردازان این استارتاپ پول‌شان کم بود و جایی هم برای انبار کردن عینک‌ها نداشتند. در نتیجه از یک راه‌حل جایگزین استفاده کردند که هزینه‌هایشان کمتر شود. آنها برای حل این مشکل با فروشندگان عمده قرارداد بستند تا جنس‌هایشان را به مشتری‌های تازه بفروشند. در عین حال، این فروشنده‌های عمده هزینه انبار را کم می‌کردند.



چطور عینکی‌ها را راضی کردند

کسی که به عینک نیاز دارد، می‌تواند چند مدل مختلف را سفارش داده، در محلی که تعیین می‌کند آنها را تحویل بگیرد و فقط یکی را که مناسب‌تر است، ‌بردارد. گارانتی‌ بازگشت هم وجود دارد و فرصت تحویل کالا از نمونه‌های سنتی کمتر یا در حد آنهاست چون در این روش، مستقیم از فروشگاه‌های عمده خرید می‌شود.گارانتی‌ و اصل بودن کالا هم مسئله مهم بعدی است که این استارتاپ می‌گوید آن را رعایت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید