• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 آذر 1399
کد مطلب : 117766
+
-

جنگ کرونا با اکران جهانی

نمایش همزمان در شبکه‌های اینترنتی و سالن‌های سینما آخرین راه برای کمک به اقتصاد ضعیف شده استودیو‌هاست

فیلم
جنگ کرونا با اکران جهانی

آرش نهاوندی_مترجم

استودیو‌های هالیوود گزینه‌های محدودی برای نمایش در ماه‌های پیش رو دارند. این گزینه‌ها سبب شده تا کمپانی وارنر در اقدامی عجیب همزمان برخی از فیلم‌های خود را هم از طریق شبکه‌های اینترنتی نمایش دهد و هم در سالن‌های سینما اکران کند. 
به گزارش ورایتی، آینده مبهمی پیش روی اکران فیلم‌های بزرگ صنعت سینمای آمریکا قرار دارد. به همین دلیل کمپانی وارنر بروز پر امید‌ترین فیلم خود از لحاظ تجاری را همزمان در سینما و در اینترنت نمایش می‌دهد. فیلم «زن شگفت‌انگیز1984» قرار است 25دسامبر(5دی) هم از طریق شبکه «اچ بی‌او مکس» و هم در سالن‌های سینمای آمریکا توسط کمپانی وارنر بروز نمایش داده و اکران شود. 
علاوه بر فیلم ابرقهـرمـانی «زن شگفت‌انگیز1984»، فیلـم‌هایـی نظیر «مـاتـریـکس 4»، «چیزهای کـوچک» ، نسخه بازسازی شده «تام و جری» و «مبارزه مرگبار»- که فیلمی است با اقتباس از یک بازی کامپیوتری- قرار است هم از طریق شبکه اچ‌بی‌او مکس و هم در سالن‌های سینما نمایش داده شوند. برخی از تصمیم وارنر بروز انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند که با نمایش فیلم‌ها هم از طریق شبکه‌های پخش فیلم اینترنتی و هم از طریق سینما، پروتکل‌های جاری صنعت سینمای آمریکا نقض خواهد شد. مدیران وارنر بروز در مقابل اعلام کردند این تصمیم به‌صورت احتیاطی گرفته شده و فعلا قرار است در ‌ماه اول اکران، این فیلم‌ها هم از طریق «اچ‌بی‌او مکس» پخش و هم در سالن‌های سینما نمایش داده شوند. تا‌کنون کمپانی‌های دیگر فیلم‌سازی‌ مطرح آمریکا چنین اقدامی را مدنظر قرار نداده‌اند. در چنین وضعیتی به‌احتمال زیاد اکران بیست و پنجمین فیلم جیمز باند با نام «زمانی برای مردن نیست» باز هم به تعویق خواهد افتاد، چرا که استودیوی یونیورسال همچنان برنامه‌ای برای نمایش این فیلم به‌طور همزمان در شبکه‌های اینترنتی و سالن‌های سینما ندارد؛ امری که به نگرانی‌های سازندگان این فیلم دامن زده است. با چنین وضعیتی ماه‌های آغازین سال2021 یک آشفته بازار سینمایی خواهد بود. وضعیت کنونی کشورها و شیوع زمستانی ویروس کرونا، همچنان اکران فیلم‌ها را به تعویق می‌اندازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید