• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 12 آذر 1399
کد مطلب : 117562
+
-

نکته بازی/ باز خدا را شکر تاکتیک نداشتند

نشست خبری مربیان در فوتبال ایران عالی است یعنی شما عجیب‌ترین حرف‌های دنیا را آنجا می‌شنوید. شهرخودرو 3گل از پرسپولیس خورده و حداقل 2 گل دیگر هم باید می‌خورد، بعد محمد نوازی در نشست خبری حاضر شده و گفته: «پرسپولیس روی اشتباهات ما به گل رسید، نه طرح و برنامه خودش.» باز خدا را صد هزار مرتبه شکر پرسپولیس تاکتیک نداشت، وگرنه معلوم نیست چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد و شما با چند گل دریافتی به مشهد برمی‌گشتید! در این فوتبال مربی داشته‌ایم که بعد از شکست 4 بر صفر در یک مسابقه گفته: «توپ و میدان در اختیار تیم ما بود. تیم حریف فقط 4 توپ آورد و 4 گل زد.» باور کنید گاهی اعتراف به بهتر بودن حریف، نشانه شعور و منطق است.

فرهاد بازی جواد
گاهی اوقات کارکرد نشست خبری مربیان در فوتبال ایران این است که مربی در آن شرکت نمی‌کند تا با کلاس‌تر جلوه کند. پارسال فرهاد مجیدی از این تاکتیک نهایت استفاده را کرد و هر بار بنده‌خدا مجید نامجو مطلق را به نشست می‌فرستاد. طبیعتا بد است آدم جایی برود که دیگران منتظرش نیستند. در نشست‌ها هم همه منتظر سرمربی هستند. الان با کلاس جدید لیگ برتر جناب آقای نکونام است که به نشست‌ها نمی‌رود و مهدی هاشمی‌نسب را می‌فرستد. در نشست بعد از بازی با آلومینیوم در این مورد به هاشمی‌نسب اعتراض شده و او هم جوابی نداشته بدهد. در دنیایی که زیدان و گواردیولا جواب خبرنگاران را می‌دهند و کلوپ با یکی از آنها یک ربع بحث پینگ‌پنگی می‌کند، مربی ایرانی کسر‌شان می‌داند به نشست برود.

فقط باید شما را تأیید کنند؟
رضا کرمانشاهی قضاوت بازی پرسپولیس با شهرخودرو را برعهده داشت و در این مسابقه یک تصمیم کلیدی گرفت. او بابت خطای میلاد سرلک به کارت زرد بسنده کرد، درحالی‌که به‌نظر می‌رسید می‌تواند کارت قرمز بدهد. بعد از بازی هم تعدادی از کارشناسان داوری به این موضوع اشاره کردند. کرمانشاهی هم که گویا از همین مسئله شاکی بود، در مواجهه با خبرنگاران گفت: «در مورد آن صحنه از کارشناسان سؤال کنید. ماشاالله کارشناس هم زیاد داریم.» یعنی اگر 4 نفر از کار شما ایراد گرفتند، باید با طعنه و متلک به استقبال‌شان بروید؟ همه جای دنیا کلی کارشناس داوری در مورد اتفاقات بازی به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای نظر می‌دهند و گاهی هم نظرات‌شان متناقض است. کمی تحمل و ظرفیت‌تان را بالا ببرید لطفا.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید