• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117300
+
-

پدال کمکی بدون باتری برای دوچرخه

یک مخترع می‌گوید چرخی ساخته که می‌تواند بدون نیاز به موتور الکتریکی به دوچرخه سوارها در پیمودن مسیرهای سخت کمک کند

حمل‌و‌نقل
پدال کمکی بدون باتری برای دوچرخه

 یک مخترع ایرلندی ادعا می‌کند چرخی را برای دوچرخه اختراع کرده که با ارائه یک دستیار رکاب‌زن و بدون نیاز به موتور کار می‌کند. اگر ادعای او درست باشد، این اختراع می‌تواند ظرفیتی عظیم و انقلابی در دوچرخه‌سواری ایجاد کند. با این حال، زمان زیادی لازم است که این چرخ کارایی خود را به اثبات برساند.
در دوچرخه‌های برقی کنونی حالتی به نام پدال کمکی یا پدال کمکی وجود دارد که با استفاده از باتری و موتوربرقی به پدال زدن کمک می‌کند.
به گزارش وب‌سایت pinkbike، سیمون چان که در هنگ‌کنگ متولد شده، در مورد چرخی که ساخته می‌گوید: «این چرخ در اصل یک ایده ساده است.» ایده و تکنولوژی Super Wheel یا ابرچرخ از سال 2014در حال توسعه است و چان ادعا می‌کند که این چرخ برای تأمین انرژی حرکت به جلو از فنرها و «تکنولوژی تبدیل وزن(جرم) به انرژی (WECT)» استفاده می‌کند. چان معتقد است که چرخ او بیش از 30درصد بهبود یافته است. با این حال، او اظهار امیدواری می‌کند که با انجام اصلاحاتی در طراحی، این میزان به 50درصد برسد.
به گفته او، این چرخ کار می‌کند، زیرا «نیروی کنش/واکنش ناشی از وزن، فنرهای قسمت بالای چرخ را فشرده می‌کند و در قسمت پایین از حالت فشردگی خارج می‌کند. با استفاده از مرکز چرخ به‌عنوان محور چرخ، این حرکت کار تبدیل انرژی را انجام می‌دهد و نیروی اصطکاک را در جهت مخالف کاهش می‌دهد که به این ترتیب حرکت چرخش دورانی را تسهیل می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید