• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117296
+
-

استارتاپی برای پیوند رستوران‌ و تامین‌کننده‌ها

جهان استارتاپی
استارتاپی برای پیوند رستوران‌ و تامین‌کننده‌ها

استارتاپ اسپانیایی کاتو (Katoo) که کارش تسهیل کردن روابط بین رستوران‌ها و تامین‌کنندگان است، با چندین سرمایه‌گذار بین‌المللی، یک دور سرمایه‌گذاری 3میلیون یورویی را بسته است. به گزارش وب‌سایت ای‌یو – استارتاپس، تنها یک سال پس از عرضه محصول، کاتو شبکه‌ای متشکل از بیش از 3هزار رستوران و تامین‌کننده ساخته است که از طریق سیستم‌عامل خود در اسپانیا، ایتالیا و پرتغال سفارش‌ها را دریافت می‌کنند. با این دور از سرمایه‌گذاری، این استارتاپ می‌خواهد موقعیت برتر خود را در این کشورها تثبیت کند، مشتری‌هایش را افزایش دهد و در محصولات جدید خود سرمایه‌گذاری کند. کاتو در‌ماه ژوئیه سال2019تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر مادرید قرار دارد. به گفته دیه‌گو کانیا، یکی از بنیانگذاران این استارتاپ، افزایش سرمایه خارجی در چنین شرایطی بسیار چالش‌برانگیز بوده است. این ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که تعداد بیشتری از رستوران‌ها به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های خود هستند؛ خصوصا در این ایام که دنیا با معضل بزرگی به نام ویروس کرونا روبه‌رو شده است.
 این استارتاپ قصد دارد در سال آینده به ادامه سرمایه‌گذاری برای خدمات بهتر به رستوران‌ها و تامین‌کنندگان بپردازد و روی این موضوع متمرکز شود. همه ساله 33درصد مواد غذایی به دلایل مختلف هدر می‌رود. در اصل این یک فرصت یک تریلیون یورویی است که کاتو با ساده‌سازی مراحل سفارش و ارائه اطلاعات در مورد سفارش‌های قبلی، از سفارش بیش از حد رستوران‌ها برای تامین مواداولیه جلوگیری کرده و دید بهتری از هر تامین‌کننده به آنها می‌دهد. از زمان شیوع کووید-19، استارتاپ کاتو شاهد آن بوده است که تعداد سفارش‌های رستوران‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است؛ از میانگین 12سفارش در هفته به‌طور متوسط به 8سفارش. این عدد نشان‌دهنده کاهش فروش در این صنعت نیز می‌شود. در مواجهه با این وضعیت، کاتو مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیلی را ایجاد کرده است که بسیاری از مشتریان از قبل برای تجزیه و تحلیل و کاهش هزینه‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. در ماه‌های آتی، متخصصان و کارشناسان این استارتاپ، قصد دارند ابزارها و خدمات بیشتری را برای کمک به بخش رستوران‌ها در این ایام سخت، راه‌اندازی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید