• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117281
+
-

تشنه سورپرایز

در همه این سال‌ها گلزنان اصلی پرسپولیس، مهاجمانی بوده‌اند که کسی روی آنها حساب نمی‌کرد

بهروز رسایلی

پرسپولیس با بحران گلزنی مواجه شده و این مسئله الان یکی از بحث‌های اصلی فوتبال ایران است. با این حال در مورد پرسپولیس یک نکته جالب توجه وجود دارد؛ اینکه در این سال‌ها معمولاً کسانی در خط حمله سرخپوشان تبدیل به ستاره و گلزن اصلی شده‌اند که کسی روی آنها حساب باز نمی‌کرده است. یک مرور کوتاه کنید تا شما هم به این نتیجه برسید که پرسپولیس هر چه مهاجم با امیدواری زیاد برای گلزنی خرید، معمولا خیر زیادی از آنها ندید؛ از رضا نوروزی و محمدرضا خلعتبری بگیرید تا یک فوج خرید خارجی شامل امثال جونیور و استوکس. به‌عنوان یک مثال خاص که ممکن است کمتر یادتان مانده باشد، حتی می‌توانیم به مهدی دغاغله اشاره کنیم؛ مهاجمی که لیگ سیزدهم در ملوان 11گل زد و فصل بعدش به پرسپولیس آمد، اما فقط 145دقیقه به میدان رفت و هیچ گلی هم نزد! در نقطه مقابل اما بهترین گلزنان پرسپولیس در همین سال‌ها کسانی بودند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد. داستان برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

  مهدی طارمی
قصه او را همه می‌دانند. مهاجمی که از ایرانجوان بوشهر در لیگ یک به جمع سرخپوشان پیوست. در روزهایی که عقد قرارداد مهدی دغاغله با پرسپولیس همه خبرنگاران و عکاسان را بسیج کرده بود.طارمی خاموش و بی‌صدا راهی ساختمان باشگاه شد و درحالی‌که فقط یک عکاس حاضر به تصویربرداری از او شد، قراردادش را بست. در نهایت اما طارمی تبدیل به ستاره غیرمنتظره خط حمله شد، 2 آقای گلی لیگ آورد و 45گل برای قرمزها به ثمر رساند.
   محمد عباس‌زاده
یک فصل قبل از طارمی، او سورپرایز خط حمله سرخپوشان بود عباس‌زاده پیش از آغاز لیگ سیزدهم از نساجی به پرسپولیس آمد و طی مدت کوتاه حضورش در این تیم، در 38بازی 12گل به ثمر رساند. این آمار اصلا بد نیست و اگر عباس‌زاده با مشکلات انضباطی مواجه نمی‌شد، حتی می‌توانست آن را بهبود ببخشد و تا مدت‌ها پیراهن پرسپولیس را بر تن داشته باشد.
   علی علیپور
بین 2 نیم‌فصل لیگ چهاردهم به‌عنوان مهاجم مکمل از راه‌آهن به پرسپولیس آمد. او که حتی سابقه بازی در دفاع راست را هم دارد، برای راه‌آهن کلا 3 گل زد که همین مسئله نشان می‌دهد تبدیل شدنش به آقای گل پرسپولیس تا چه اندازه غیرمنتظره بوده است. نقش علیپور در پرسپولیس مدت‌ها تکمیل کردن مهاجمان نوک بود، اما بعد از جدایی طارمی خود او تبدیل به فوروارد هدف شد و بیش از 70گل با لباس قرمزها به ثمر رساند.
   مهدی عبدی
از اوایل فصل گذشته به‌عنوان یک پدیده ناشناخته در پرسپولیس مطرح شد و عملکردش در زمینه گلزنی قابل توجه بوده است. او تا‌کنون 6 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده که شامل گل 3 امتیازی داربی و نیز گل صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شده است.
   عیسی آل‌کثیر
او البته قبلا سابقه حضور در کورس آقای گلی را داشت، اما صادقانه باید گفت حتی خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم تصور نمی‌کرد این بازیکن بلافاصله بعد از حضور در جمع سرخپوشان به چنین مهره مؤثری تبدیل شود. او تا پیش از محرومیتش در آسیا، 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند که یکی از آنها مقابل السد قطر بود. عیسی مخصوصا با توجه به اینکه یک بازیکن 30ساله است و پیش از این هرگز چنین ظرفیتی از خود نشان نداده بود، تبدیل به یک سورپرایز برای قرمزها شد.
   نفر بعدی کیست؟
می‌بینید که قاعده درخشش در خط حمله پرسپولیس در دهه 90، غافلگیری بوده است. اگر بنا باشد این رویه ادامه بیابد، ستاره جدید این خط هم باید کسی باشد که کمتر روی او حساب می‌شود. شاید این بار نوبت آریا برزگر، محمد شریفی، مهدی مهدی‌خانی یا همین محمد عمری باشد که اخیرا از جمع امیدها به تیم بزرگسالان پیوست. طارمی بعدی، ممکن است فاصله چندانی با ما نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید