• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11715
+
-

بازرسی سرزده‌ از نانوایی‌ها

اخیرا با پدیده‌ تازه‌ای در نانوایی‌های قزوین روبه‌رو هستیم و آن هم نبود تجربه و تخصص کافی بین نانواهاست؛ به‌طوری که اداره امور برخی از نانوایی‌ها به دست افراد کم‌سن و سال و بی‌تجربه افتاده و همین سبب شده رئیس اتحادیه و حتی مسئولان نظارتی از افزایش گزارش‌های نارضایتی از نانوایی‌ها گله‌مند شوند. 
به گزارش همشهری، رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این باره می‌گوید: نان همیشه ‌ یک کالای استراتژیک به حساب می‌آید و از ‌آنجا که به‌عنوان قوت غالب مردم شناخته می‌شود، بنابراین مردم و مسئولان به پخت آن حساست نشان  می‌دهند. 

«سیامک بابایی‌فر» می‌گوید: بازرسان سازمان «صمت» استان همیشه به‌صورت سرزده از نانوایی‌های سطح شهر بازدید می‌کنند و در این موارد نباید هیچ‌ اطلاع قبلی وجود داشته باشد.
 گاهی اوقات این بازرسی‌ها با گشت‌های مشترک تعزیرات، اداره بهداشت، غلات و حتی اتحادیه صورت می‌گیرد و در همان لحظه که مورد غیرمجازی دیده شود، هر دستگاه اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر واحدی گران‌فروشی یا کم‌فروشی نان کند، فورا با تشکیل پرونده، متصدی واحد را برای سیر مراحل قانونی هدایت می‌کنند. 

این مقام مسئول یادآوری می‌کند: نان نرخ مصوب است و وزن مشخصی دارد و در بازرسی‌ها تأکید شده که نان یا چانه خمیر باید وزن شود. 
در این موارد تخلفات بسیاری وجود داشته است که پرونده‌های آن تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است. وی می‌افزاید: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که نانوا درحال کشیدن سیگار است یا کارت بهداشت ندارد و در این موارد نیز عوامل دانشگاه علوم پزشکی سریعاً وارد عمل می‌شوند. از مردم عزیز استان می‌خواهیم که در صورت بروز هرگونه تخلف با شماره 124 تماس بگیرند و گزارش دهند. بیشتر برخوردهای قانونی ما نیز از طریق تماس‌های مردمی صورت می‌گیرد و مردم در این موارد باید خودشان نقش بازرس را ایفا کنند. 


یارانه سنگین نان

استاندار قزوین نیز درباره کیفیت‌ نان‌های تولید شده در قزوین می‌گوید: مردم از کیفیت نان راضی نیستند، این در حالی است که دولت سالانه 9 هزار میلیارد تومان یارانه در بخش نان هزینه می‌کند.
«عبدالمحمد زاهدی» می‌افزاید: با صنعتی سازی تولید نان می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال و سودآوری کیفیت نان را نیز ارتقاء دهیم.
وی تاکید می‌کند: سالانه بیش از 12 میلیون تن گندم در کشور تولید می شود که 80 درصد آن به نان تبدل شده و مابقی در سایر مصارف صنعتی و تولیدی استفاده می شود که این مقدار اگر مدیریت شود دستاوردهای ارزشمندی برای کشور دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید