• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117099
+
-

در حاشیه سیاست / واکنش سخنگوی دولت به شلاق خوردن یک کارگر



علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به انتشار خبری درباره شلاق‌خوردن یک کارگر گفت: من دلیل شلاق‌خوردن این کارگر را نمی‌دانم اما شلاق بر تن هر انسان و کارگری نگرانم کرده و آزارم می‌دهد. ربیعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: در بدخوابی نیمه‌شب در اندیشه فرجامِ برجام و جامعه، به عادت بد همیشگی سری به فضای مجازی زدم. با تعجب، خبری تأسف‌انگیز در مورد ‎شلاق‌خوردن یک ‎کارگر دیدم. نمی‌دانم اتهام او چیست، اما من تاکنون در طول عمرم از هیچ کارگر و زحمتکشی شکایتی نکرده‌ام. در طول دوران وزارتم، صرفا برای یک شکایت دستور پیگیری دادم؛ آن‌هم در مورد آخرین رئیس سازمان تامین اجتماعی در دولت دهم بود. به یاد دارم آقای عباس عبدی اوایل فروردین۹۸، به نقل از وکیل خوشنام کشور آقای صالح نیکبخت که وکیل این کارگر بود از من خواست برای رفع شبهه، نامه‌ای تنظیم کنم. من با ایشان صحبت کردم که هر متن مؤثری که لازم می‌داند تنظیم کند تا امضا کنم. اتفاقا در خط چهارم قبل از «شکایت ندارم» خودم واژه «نداشته» را هم اضافه کردم. چون اساسا نه‌تنها اعتقادی به ‎شکایت ندارم بلکه به گواه همگان، وزارت کار و دفتر من همیشه محلی برای تظلم‌خواهی کارگران بوده.
برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که داوود رفیعی کارگر یکی از شرکت‌های خودروسازی به‌خاطر توهین به وزیر راه -در دوران وزارت علی ربیعی- شلاق خورده است. همزمان متن نامه ربیعی مبنی بر اینکه هیچ شکایتی از این کارگر ندارد منتشر شده بود.

  نسبت انتخابات ایران و آمریکا

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر انتخابات آینده ایران گفت: انتخابات ایران در مقام رقابت‌های انتخاباتی هیچ نسبتی با نتیجه انتخاباتی آمریکا ندارد و اگر تصور کنیم که آیا حقیقتا پیروزی بایدن می‌تواند تأثیری در روان جامعه مخاطب ایرانی بگذارد تنها روی یک نکته می‌توانیم تأکید کنیم؛ اینکه بایدن و کابینه انتخاباتی او در طول مدت یکی دو هفته اخیر نوعا در یک راستای مشخص و هماهنگ اظهارنظر کرده‌اند، بر این دلالت دارد که قصدمان بازگشت به همه معاهدات ازجمله توافق برجام است که در دوره ترامپ در جهان شکسته شده بود. اگر آمریکایی‌ها روی این موضع وفادار بمانند و در رابطه با ایران هم به تعهدشان (برجام) برگردند، در فضای روانی جامعه تأثیر خواهد داشت و حتی تا حدودی روی اقتصاد ملی هم اثرگذار خواهد بود، اما اینکه فرض بگیریم پیروزی بایدن لزوما شکست اصولگرایان در انتخابات۱۴۰۰ را در پی خواهد داشت، باید بگویم خیر! رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تابع پروسه‌ها، رقابت‌ها و تعلقات خاطر مردم نسبت به آنهاست. 
او گفته است: پیامد پیروزی در انتخابات مجلس به اختلافات اصولگرایان در لایه میانی و پایینی آنها دامن زده و شاید تأثیرش را در رقابت ریاست‌جمهوری بگذارد اما من تصور می‌کنم اصولگرایان در مقطع حضور قطعی در انتخابات روی یک نامزد انتخاباتی توافق کنند و اختلافاتشان را (چه اختلافات ظاهری و چه اختلافات ذاتی) در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری کاهش دهند، چون مطمئن هستند اگر با 2 یا 3نامزد در انتخابات ظاهر شوند، شکست‌شان قطعی است.

  دستگیری پدر یکی از متهمان پرونده طبری

کیومرث نیازآذری توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه دستگیر شد. فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است. 
به گزارش فارس،  مصطفی نیازآذری از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است. رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده طبری، پیرامون ارتباطات مصطفی نیازآذری و طبری گفته است: فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰میلیارد ریال در بابلسر است.

  کسانی بیرون نشسته و به مجلس طرح می دهند

غلامرضا تاجگردون نماینده ادوار مجلس که در مجلس یازدهم اعتبارنامه او رد شد در سخنانی درباره اصلاح قانون انتخابات گفته است:  طرح اصلاح قانون انتخابات موجب تضعیف دموکراسی می‌شود. کسانی بیرون نشسته‌اند و هر دوره از طریق قدرت نمایندگانشان، این طرح‌ها را ارائه می‌دهند. به زور نمی‌شود کاری را انجام داد. نمایندگان نباید این طرح‌ را تأیید کنند.مجلس یازدهم تند رفت؛ باید کنار دولت می‌ماند و حمایتش می کرد. به گزارش ایسنا، تاجگردون  در واکنش به اظهاراتی که او را کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات آتی می دانند از جمله اظهارات اخیر امیرآبادی گفت: ایشان با نگاه خودشان خواستند از من دفاع کنند.خدا را چه دیده‌اید. ولی برنامه‌ای ندارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید