• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117097
+
-

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح های عمرانی پنجشنبه های دولت:

بداخلاقی ها خللی در اراده دولت ایجاد نمی‌کند

گزارش
بداخلاقی ها خللی در اراده دولت ایجاد نمی‌کند


رئیس‌جمهور پنجشنبه گذشته با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران با مقاومت 3ساله در برابر جنگ اقتصادی یک قدرت زورگو نشان داد که اقتصادی بزرگ و مقاوم است، گفت: دشمن در این جنگ 3 ساله اقتصادی با همه توان روبه‌روی ملت ایران قرار گرفت اما شکست مفتضحانه خورد و سرنگون شد و چند هفته دیگر نیز به زباله‌دان تاریخ ریخته می‌شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با ابراز اینکه خیلی‌ها در طول تاریخ آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند گفت: اینها آخری‌ هستند که مدعی بودند و اینها هم شکست خوردند. اشاره روحانی به تحولات انتخاباتی آمریکا و شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده بود.
او که روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت از سیاست کاهش تنش متقابل ایران دربرابر بازگشت آمریکا به برجام سخن گفته بود، در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی پنجشنبه‌های دولت از تعامل سازنده با دنیا سخن گفت. رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای فروش محصولات و تولیدات خود نباید نگاه‌مان فقط به بازار داخلی باشد گفت: باید بازارهای متنوع جهان با میلیاردها جمعیت را ببینیم و اینجاست که تعامل سازنده اهمیت می‌یابد. وی تصریح کرد: تعامل سازنده یعنی چه؟ چه کار باید کند؟ در تعامل سازنده دائم باید التماس کرد؟ این تعامل سازنده نیست و التماس، تعامل سازنده نیست. تعامل سازنده یعنی قدرت ملی و در جایگاهی قرار بگیرد که آنها به ما نیازمند هستند و ما هم علاقه‌مندیم که با آنها تجارت و تعامل داشته باشیم. بخریم و بفروشیم و بحمدالله ملت ما در یک مسیر صحیح و درستی قرار گرفته است و کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد.
روحانی با اشاره به تحولات انتخاباتی در کشور هم گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران همه حرکت‌های ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است. مردم رأی می‌دهند و به صحنه می‌آیند و اگر کسی افکاری داشته باشد و کارش قابل‌قبول نباشد، دوره کوتاهی است و کنار می‌رود و دوره بعدی و افراد بعدی می‌آیند. مردم‌سالاری بسیار مهم است برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار بدهد و افکار درست است که نسل جوان ، دانشگاهی ، کشاورز و صنعتگر را جذب می‌کند.
او تأکید کرد: در اینجا می‌خواهم بر این نکته تأکید کنم که همه به فکر مردم و آینده کشور ، ملت و رفاه ملت باشیم و بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم. چه خاصیتی دارد. البته ما اعتنایی نمی‌کنیم و اگر کسی بددهنی و بداخلاقی کند اصلا خللی در اراده ما ایجاد نمی‌کند اما ما پیغمبری داریم که فرمودند «فقط به‌خاطر این آمدم و مبعوث شدم و نه برای کار دیگر . آمدم که اخلاق و مکارم اخلاقی را کامل کنم». ما جمهوری اسلامی هستیم و افتخار ما مکارم اخلاقی و ادب است و افتخار ما این است که به همدیگر احترام کنیم. این به معنی آن نیست که کسی انتقاد نکند و انتقاد سازنده مفید است. حتماً باید انتقاد کنند و حتماً باید بگویند این راهی که شما رفتید اشکال داشت و خیلی هم خوب است اما انتقاد غیراز بددهنی، فحاشی و بی‌تربیتی است و ملت ما فحاشی را برنمی‌تابد و همه ما باید برای خدمت به مردم و افتخار و سرافرازی ایران تلاش کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید