• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117067
+
-

این مصداق تروریسم دولتی است

نگاه
این مصداق تروریسم دولتی است

حمیدرضا آصفی-سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه

حادثه ناگوار و تلخ ترور ناجوانمردانه استاد محسن فخری‌زاده به دست عوامل صهیونیسم و ایادی آنان اتفاقی نیست که بشود به‌سادگی از آن گذشت. باید این ترور ناجوانمردانه را در امتداد ترورهای اواخر دهه80 که منجر به شهادت مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و مصطفی احمدی‌روشن شد، بررسی، تحلیل و چاره‌جویی کرد. از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که رژیم صهیونیستی در پشت این حادثه و به‌کارگیری عوامل مزدور خود بوده است. نتانیاهو در نمایش‌های مکرر هسته‌ای خود کرارا از این شهید بزرگوار نام برده بود.
موضوعی که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد چگونگی دسترسی به عوامل مؤثر و دانشمندان هسته‌ای ماست. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند توسط سازمان ملل به نام دانشمندان هسته‌ای ازجمله شهید محسن فخری‌زاده رسیده‌اند. این ظن قوی می‌رود که جاسوسان با پوشش بازرسین سازمان ملل یا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چنین اطلاعات گرانبهایی را از کشور دریافته و به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا منتقل کرده‌اند. شرط عقل ایجاب می‌کند در آینده در این خصوص بیش از گذشته دقت و امعان نظر شود.
نکته دوم که رژیم صهیونیستی و آمریکا را نگران می‌کند توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و از این‌روست که کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی در همراهی با آمریکا موضوعاتی فراتر از برجام را مورد توجه قرار داده و از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار نگرانی می‌کنند. توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین سد و عامل بازدارنده در مقابل تجاوزهای دشمن است. از این روست که مسئولان بلندپایه کشور در مواضعی قاطعانه امکان گفت‌وگو درخصوص توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران را غیرممکن دانسته‌اند. حادثه اخیر نشان داد بیش از گذشته باید بر این مواضع اصرار ورزید و به صراحت بر حقوق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از آن تأکید کرد.
براساس آنچه در جراید و مطبوعات مختلف منتشر شده سفر پمپئو به منطقه جهت ایجاد یک وحدت میان کشورهای مرتجع و رژیم صهیونیستی بود. اگرچه درخصوص ارتباط سفر با ترور روز جمعه باید اطلاعات دقیق‌تر منتشر شود. اما روشن است که رژیم صهیونیستی در این ترور دولتی حمایت آمریکا را به همراه خود داشته است.
اوج تروریسم دولتی از سوی حامیان به‌اصطلاح قربانیان ترور و تروریسم، در ترور ناجوانمردانه سردار حاج‌قاسم سلیمانی صورت گرفت که آمریکا با گستاخی آن ترور را به‌عهده گرفت و کشورهای غربی و هم‌پیمانان آمریکا دم فروبستند و یا به حمایت تلویحی از آن برخاستند. روش آمریکا موجد و موجبی برای تشویق ملیجک خود در منطقه (رژیم صهیونیستی) است. آنچه جمعه اتفاق افتاد مصداق عینی تروریسم دولتی است که رژیم صهیونیستی اسرائیل با گستاخی تمام و با اتکا به حمایت آمریکا انجام داده است، اگرچه برای ارزیابی بسیار دقیق و میدانی باید منتظر داده‌های نهادهای ذیربط امنیتی بود، اما با توجه به شواهد و قرائن، اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رسانه‌های رژیم غاصب اسرائیل و منابع غربی، انگشت نشانه به سوی این رژیم می‌رود. مسئولیت این اقدام تروریستی، مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
کلام آخر اینکه دشمن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است. براین اساس هیچ تنازل و گذشتی مقابل این مولفه‌ها جایز نیست. جمهوری اسلامی با مراقبت‌های ویژه و بیش از گذشته و افزایش سطح هوشیاری در هرگونه تعامل و مذاکره با طرف‌های غربی می‌بایست ابتدا در مطالبه‌گری خود درخصوص خون‌های به‌ناحق ریخته‌شده دانشمندان هسته‌ای، سردار سلیمانی و نیز دکتر محسن فخری‌زاده تأکید و اصرار ورزد.

این خبر را به اشتراک بگذارید