• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116950
+
-

4روز بارانی در سراسر کشور

سیده‌زهرا عباسی- خبر‌نگار

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود سامانه بارشی جدید، امروز و فردا یعنی پنجشنبه و جمعه اغلب استان‌های کشور بارانی هستند و در مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود؛ به‌طوری که برای 3 استان شمال غربی، هشدار نارنجی (آماده‌باش) صادر شده است. کارشناس سازمان هواشناسی آغاز فعالیت این سامانه را شب گذشته (چهارشنبه شب) عنوان می‌کند و به همشهری می‌گوید: «این سامانه از مرزهای غربی کشور وارد شده است و امروز (پنجشنبه) استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و قم شاهد بارش شدید باران و برف و وزش باد شدید لحظه‌ای هستند. همچنین در استان‌های جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد رگبار و برف، در شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس به‌صورت برف خواهد بود.»

هشدار نارنجی برای شمال غرب کشور
فریبا گودرزی برای روز پنجشنبه‌ شدت بارش‌ها را بیشتر در شمال غرب کشور می‌داند؛ به‌طوری که برای 3 استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل هشدار نارنجی صادر شده است. به گفته وی، بارش برف در این مناطق به حدی خواهد بود که ارتفاع برف تا 50سانتی‌متر می‌رسد و می‌تواند منجر به تأخیر یا لغو پروازها، کولاک برف و مه‌گرفتگی در جاده‌ها و گردنه‌ها شود.
گودرزی با بیان اینکه روز جمعه از شدت بارش‌ها در شمال و شمال غرب کشور کاسته می‌شود، می‌افزاید: «روز جمعه به جز هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان در اغلب مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت، اما شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بیشتر خواهد بود. اما شرایط هشدار نارنجی در این روز همچنان برای 3 استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل برقرار است.»

بارش برف و باران در تهران
او با توضیح بیشتر درباره شرایط جوی استان‌ها می‌گوید: «پنجشنبه در نیمه غربی کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان باران و رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات تهران، البرز، قزوین، نوار غربی اصفهان و شمال و شرق خوزستان بارش برف را شاهد خواهیم بود. این شرایط در روز جمعه در نیمه شرقی خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و نوار غربی اصفهان و شمال بوشهر برقرار خواهد بود. برای همه این استان‌ها جاری شدن رواناب و سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.»
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش‌های تحت‌تأثیر این سامانه تا یکشنبه ادامه خواهد داشت، توضیح می‌دهد: «روز پنجشنبه و جمعه دریای خزر به‌شدت مواج و توفانی و خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز مواج و متلاطم هستند.» تهران نیز به‌گفته گودرزی از امروز (پنجشنبه) تحت‌تأثیر این سامانه است و بارش باران و برف در ارتفاعات این کلانشهر تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید