• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116936
+
-

خانه امن؛ بهترین سریال تلویزیون در پاییز

در یک نظرسنجی، سریال خانه امن پربیننده‌ترین سریال تلویزیون معرفی شد.

به‌گزارش همشهری، نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد تا اول آذر ۷۷٫۲درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته، مجموعه خانه امن شبکه یک توانسته با کسب ۳۶٫۴درصد مخاطب، عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزها را از آن خود کند.
در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، خانه امن ۵۰قسمتی که از ۱۰آبان روی آنتن رفته، در این مدت توانسته رضایت ۸۹درصد از بینندگان را در حد «زیاد» کسب کند. ۲۸قسمت از این سریال هنوز پخش نشده است.
سریال ۰۲۱ شبکه سه هم که از پنجم آبان مهمان خانه‌های بینندگان شد و بعد از ۲۵قسمت به پایان رسید، با ۲۶درصد بیننده و فصل سوم ازسرنوشت از شبکه دو که از ۱۰آبان روی آنتن رفته، با ۲۵٫۱درصد بیننده در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
۰۲۱ یکشنبه همین هفته به‌پایان رسید، اما فصل سوم ازسرنوشت یک هفته دیگر به پایان می‌رسد و سریالی ۲۵قسمتی است.
بعد از سریال ۰۲۱، سریال شرم از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و بعد از ازسرنوشت هم مجموعه «بیگانه‌ای با من است» از شبکه دو مهمان خانه‌های مردم خواهد بود.
۶۱٫۵درصد از مخاطبان ۰۲۱ و ۸۷٫۴درصد از مخاطبان فصل سوم ازسرنوشت در حد «زیاد» از این سریال‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.
جالب اینکه 3سریال در شبکه آی‌فیلم هم بیشترین مخاطبان سریال‌های تکراری را از آن خود کرده‌اند. پایتخت۲، کیمیا و پس از باران به‌ترتیب با ۲۳، ۱۹ و ۱۳درصد بیشترین مخاطب را در میان سریال‌های تکراری داشته‌اند. براساس این نظرسنجی، ۲۷درصد از هموطنان غیرتهرانی، از شبکه‌های استانی بیننده سریال‌های تکراری بوده‌اند و ۱۳٫۳درصد مردم هم از طریق اینترنت تکرار سریال‌های سیما را دیده‌اند.

حمایت مالی از پروژه‌های تعطیل‌شده 

رئیس هیأت مدیره خانه سینما در پاسخ به انجمن تهیه‌‌کنندگان به حمایت مالی از پروژه‌هایی که به‌خاطر کرونا تعطیل می‌‌شوند اشاره کرد. محمدعلی نجفی از پیگیری این نهاد صنفی برای جذب حمایت‌های اقتصادی از دیگر نهادها به‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی پروژه‌های سینمایی خبر داد. رئیس انجمن تهیه‌کنندگان چندی پیش از مدیریت خانه سینما انتقاد کرده بود که با دعوت به تعطیلی تولید پروژه‌سینمایی به ساختار اقتصادی سینما لطمه می‌زند.
نجفی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به توقف تولیدات سینمایی در کشور گفت: با توجه به توقف تولیدات سینمایی در کشور، بی‌شک بسیاری از سینماگران در بخش‌های مختلف سینمایی دچار مشکلات مالی شده‌اند که باید به این مسئله رسیدگی کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا با همراهی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، از نهادهای مختلف دولتی درخواست مساعدت برای رفع این مشکلات داشته‌ایم که از برخی از این نهادها قول‌هایی گرفته‌ایم.
نجفی در پایان گفت: هنوز در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر شرایط بهتری را برای اعضای خانه سینما از نظر اقتصادی فراهم کنیم. خانه سینما با همراهی ستاد ملی مقابله با کرونا، اطلاعیه‌ای را در روز اول آذرماه منتشر کرد و طی آن از سینماگران خواست به‌دلیل اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های سینمایی تعطیل شود تا شرایط مناسبی برای آغاز فعالیت و ازسرگیری تولیدات سینمایی فراهم شود.

غزل‌های چاوشی در راه نشر

مجموعه شعر محسن چاوشی که شامل ۳۱غزل از اوست، منتشر می‌شود. به گزارش همشهری، این خواننده پس از انتشار ۱۰ آلبوم موسیقی رسمی، این‌بار نخستین کتاب شعرش را منتشر خواهد کرد. او پیش‌تر کلام قطعاتی ازجمله «کجایی»، «شرح الف» و«او» را خود سروده و خوانده بود. چاوشی تجربه همکاری با شاعران و ترانه‌سرایان معاصر بسیاری را داشته و در این بین استفاده از شعرهای مولانا، سعدی، وحشی بافقی، باباطاهر، خیام و... نیز به‌ مرور وارد آثار و آلبوم‌های این خواننده خرمشهری شده است. به‌منظور تسهیل در خرید این کتاب برای علاقه‌مندان و باتوجه به شرایط اجتماعی موجود به‌دلیل شیوع کرونا، فروش و عرضه کتاب فقط به‌صورت اینترنتی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید