• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116786
+
-

آشنایی با خدمات قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی حوزه ۳۴۳ امام علیع

جهادگران گمنام

جهادگران گمنام

زهرا بلندی

  از همه اقشار جامعه در این قرارگاه فعالیت دارند و بیشتر آنها دوست دارند بی‌نام و نشان باشند. علاقه‌ای به حرف زدن از فعالیت‌هایشان ندارند و ترجیح می‌دهند سکوت پیشه کنند. «بهروز سجودی» فرمانده حوزه ۳۴۳ امام علی(ع) ناحیه مقاومت ابوذر که فرماندهی قرارگاه محرومیت‌زدایی را هم به عهده دارد بیش از هرکسی می‌تواند درباره فعالیت‌های بسیجیان این قرارگاه صحبت کند.

اعضای این قرارگاه نه تنها با گروه‌های جهادی بسیج، بلکه با نهادهای مردمی که در روزهای کرونا در صف خدمت‌رسانی به شهروندان ایستاده‌اند هم همکاری می‌کنند. سجودی که از بانیان حسینیه مکتب‌العباس(ع) است از توزیع ۳۰ هزار ماسک و ۵ هزار مواد ضدعفونی‌کننده توسط قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی می‌گوید و به نقش مهم حسینیه مکتب العباس(ع) در شکستن قیمت گان پرستاری، وقتی که این کالا در بازار نایاب شده بود، اشاره و اظهار می‌کند: «فعالیت‌های جهادی این گروه با همراهی کانون شهید زلفی پایگاه علمی شهید دستغیب، بعد از زلزله کرمانشاه در سال۱۳۹۶ آغاز شد. از آن پس برای مقابله با هر بحرانی دست به کار می‌شوند و با توزیع بسته‌های حمایتی، ساخت کانکس و... به کمک زلزله‌زدگان و سیل زدگان می‌روند. بعد از همه‌گیری ویروس کرونا هم با حمایت سازمان‌ها و مردم نیکوکار منطقه۱۹و مناطق دیگر، کارگاه تولید گان پرستاری را تجهیز و فعالیت جدی خود را از ۴فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز کردند.» او با اشاره به اینکه همه اعضای گروه‌های جهادی نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی از جای جای کشور پهناور ایران‌زمین برعهده دارند، می‌گوید: «با مشارکت این گروه ۸۰ هزار گان پرستاری تولید و در ۳۶۰ بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به‌طور رایگان توزیع شد که در کاهش نرخ‌گانهای پرستاری بسیار مؤثر عمل کرد.»

۴۵۰ خانواده نیازمند شناسایی تحت پوشش قرارگاه
 او با اشاره به اینکه فعالیت‌های این قرارگاه با مشارکت خواهران و برادران بسیجی گروه‌های جهادی ریحانه النبی، دارالشفا، ابناء‌الغدیر، کانون رشد، دانش‌پژوهان نخبه، ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد منطقه، بسیجیان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی و... انجام می‌شود، می‌گوید: «بیشتر اعضای این گروه را بسیجیان تشکیل می‌دهند، اما مشارکت اقشار دیگر هم در کمک‌رسانی به این گروه غیرقابل چشمپوشی است. از نخستین روزهای شکل‌گیری این قرارگاه ۴۵۰ خانواده نیازمند شناسایی شده و تحت پوشش قرارگاه قرار گرفته‌اند که به‌صورت مستمر از بسته‌های معیشتی و کمک‌های مالی بهره‌مند می‌شوند، این درحالی‌ است که با مشارکت قرارگاه برای ۲۳۰ دانش‌آموز عضو این گروه نوشت‌افزار و کیف مدرسه تهیه و با توجه به مجازی شدن مدارس، برای ۳ نفر از دانش‌آموزان تبلت خریداری شده است.»

 ۲۶ جهیزیه؛ هدیه به نوعروسان نیازمند
«شهرام بختیاری» دبیر ۳۲ ساله قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی به آماده‌سازی و اهدای ۷ جهیزیه به نوعروسانی که در تهیه وسایل ضروری جهیزیه مشکل داشتند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «جهیزیه آماده شده شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، فرش، تلویزیون، بخاری گازی، پنکه، سرویس قاشق و چنگال، پتو و... می‌شود. ۱۹ جهیزیه دیگر نیز آماده شده است و به مناسبت هفته بسیج بین ۱۹ نوعروس دیگر توزیع خواهد شد.»
او در ادامه به تعداد زیاد خیّران منطقه که در حمایت از محرومان پیشقدم هستند، ولی علاقه‌ای به شناخته شدن ندارند، اشاره کرده و می‌گوید: «برای مثال چندی پیش با مشارکت یکی از تولیدکنندگان کفش عبدل‌آباد که عضو قرارگاه جهادی است، ۶۰۰ جفت کفش بین دانش‌آموزان نیازمند منطقه و خانواده‌هایشان توزیع شد.»

مرمت و نوسازی ۶ خانه و اعطای وام
شهرام بختیاری نقش بسزایی در رونق فعالیت‌های این قرارگاه دارد. او که از کودکی در پایگاه‌های بسیج محلی عضویت دارد، از حضور خود و دوستانش در فعالیت‌های جهادی متعدد در زلزله سرپل ذهاب، سیل‌آق قلعه و... یاد می‌کند و با اشاره به اینکه کرونا دلیل مهم دیگری برای همبستگی مجدد گروه‌های جهادی بوده است، می‌گوید: «این روزها با شیوع کرونا و بیکار شدن برخی از شهروندان، حمایت‌های مالی به هرشیوه‌ای که باشد خوشحالی افراد کمتربرخوردار را به همراه خواهد داشت. با هدف حمایت از این قشر از افراد جامعه، با مشارکت اعضای قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی تاکنون ۶ خانه در محله‌های محروم منطقه ۱۹، که ۲ خانوار دارای عضو معلول بودند، مرمت و نوسازی شده است. از سوی دیگر با هدف اشتغالزایی برای افراد بیکار به ۶ نفر، وام ۶ تا ۱۵ میلیون تومانی داده شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید