• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116733
+
-

قضایی/ ورود سازمان بازرسی به ادعای آزمون و خطا بر سر3000 بیمار کرونایی

حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه از بررسی «ادعای آزمایش برخی دارو‌های وارداتی روی ۳هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: «براساس بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان بازرسی در یک طرح تحقیقاتی با نظارت سازمان بهداشت جهانی ۳۰ کشور با بیش از ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم‌رعایت اصول اخلاق پزشکی ازجمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینه‎کرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.»
 ادعای حضور مبتلایان ایرانی کرونا در پروژه تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی نخستین بار توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق مطرح شد.
احمدی‌نژاد چند روز پیش طی اظهاراتی مدعی شد: «متأسفانه مقاماتی بودند که در یک پروژه تحقیقاتی بهداشت جهانی، یکسری دارو‌ها را می‌خواستند آزمایش کنند، آن مقدار که من اطلاعات گرفتم در کل دنیا ۱۱ هزار نمونه حاضر شدند روی مردمشان آزمایش کنند که
 ۳۵۰۰ تای آن روی مردم ایران آزمایش شد و من شنیدم آن مقام مسئولی که این کار را کرده، قرارداد بسته و پول گرفته است. انسان چگونه می‌تواند این را هضم کند؟ دارند جان مردم ما را به خطر می‌اندازند؟»
این ادعا از سوی رئیس‌جمهور سابق پیش از استعفای رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقاتی وزارت بهداشت و استعفانامه جنجالی او و بروز اختلافات میان وزیر و معاون وی مطرح شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید