• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116730
+
-

کوتاه از سیاست/ دولت به غنی‌سازی ۲۰‌درصد ملزم می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی 3ماده اول طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون خود خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه دیروز کمیسیون متبوعش با بیان اینکه نمایندگانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، گفت: چند ماده از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستور جلسه بررسی شد. پس از تصویب کلیات، ماده نخست به الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی ۲۰‌درصد، ماده دوم به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده سطح پایین جمهوری اسلامی و ماده سوم به بهره‌گیری دولت جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژ‌های IR2M و IR6 می‌پردازد. او ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، در جلسه دیروز نزدیک به دوسوم نمایندگان حاضر شدند و بررسی طرح در جلسه بعدی هم در دستور کار قرار دارد. همچنین کمیسیون هنوز به بندهای مربوط به نظارت‌ها نرسیده است.

  واکنش سلیمی‌نمین به مقایسه ترامپ و موسوی
عباس سلیمی‌نمین، مدیرمسئول سابق روزنامه تهران تایمز در گفت‌وگو با جماران در واکنش به عکس جنجالی صفحه یک روزنامه تهران‌تایمز در مقایسه میرحسین موسوی و ترامپ، گفت: من ناخن‌کشیدن به زخم‌های کهنه را منطقی نمی‌دانم. در عین حال معتقدم که نباید خیلی خودمان را غیرقابل انعطاف نشان دهیم. مدیرمسئول سابق نشریه تهران‌تایمز، افزود: مقایسه‌ها به‌معنای این نیست که صد‌در‌صد انطباق داده می‌شود، بلکه در ارتباط با عدم‌پذیرش ساختارهای قانونی، غیر از تهران‌تایمز در جاهای دیگر و فضای مجازی مکرر دیده‌ام که مقایسه‌هایی صورت گرفته است. وی با ابراز این ادعا که «حصری به آن معنا وجود ندارد» در عین حال گفت: خود من این موضوع(مقایسه) را نمی‌پسندم؛ اما نه به‌دلیل اینکه آقای موسوی امکان دفاع از خودش را ندارد، بلکه ایشان ارتباطاتشان را دارند.بیش از 100هزار پیامک هم ارسال شده است.

  بسیج آماده مقابله با بدخواهان انقلاب است
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: باقدرت نیروهای مسلح پرتوان ما‌ست که کشتی بزرگ انقلاب اسلامی در این دریای پرتلاطم فتنه و دشمنی در برابر توفان‌های سهمگین مقاومت کرده و هر بار با غلبه بر هر توفان قوی‌‌تر از قبل و با تجربه بیشتر آماده مقابله با دسیسه‌های بدخواهان انقلاب اسلامی شده است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در پیامی به مناسبت هفته بسیج افزود: نیروهای مسلح پرتوان ما و ازجمله بسیج مستضعفین با تجربه بیشتر آماده مقابله با دسیسه‌های بدخواهان انقلاب اسلامی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید