• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116722
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L91n4
+
-

نیمکت والیبال ایران به آلکنو روس رسید

نیمکت والیبال ایران به آلکنو روس رسید

تیم ملی ایران که با ایگور کولاکوویچ سهمیه حضور در المپیک توکیو را به‌دست آورد، پس از 7‌ماه بلاتکلیفی بالاخره سرمربی جدیدش را شناخت. عصر دیروز فدراسیون والیبال رسما اعلام کرد ولادیمیر آلکنو روس رسما به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و حتی قرارداد رسمی‌اش را هم امضا کرده است. زمان حضور آلکنو در ایران، از فروردین‌ماه سال آینده است و براساس این قرارداد، هدایت تیم ملی والیبال کشورمان تا پایان بازی‌های المپیک توکیو برعهده این مربی باتجربه روس خواهد بود. داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص بیشتر توضیح داده است: «طبق قرارداد، حضور سرمربی تیم ملی از فروردین‌ماه سال آینده خواهد بود، اما او کارش را از اول آذرماه آغاز می‌کند تا ملی‌پوشان والیبال ایران با آمادگی بیشتر در 2رویداد مهم سال2021 - لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک توکیو - شرکت کنند. آلکنو تا زمان شروع اردو در ابتدای سال آینده، لیگ‌های داخلی و خارجی را رصد خواهد کرد که شناسایی بهترین بازیکنان ایران برای دعوت به تیم ملی براساس آخرین عملکرد آنان، ازجمله این اهداف است. به این نکته هم باید اشاره داشت که دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی ایرانی خواهند بود.»
  آلکنو از سال۲۰۰۱ به مربیگری روی آورد و در نخستین تجربه، با باشگاه «تورز وی بی» قرارداد بست. قهرمانی در جام حذفی فرانسه، نخستین دستاورد این مربی بود که در سال۲۰۰۳ به‌دست آمد. سال بعد هم دومین موفقیت خود را با قهرمانی در لیگ پرو آ فرانسه در سال۲۰۰۴ تکمیل کرد و پس از آن به وطن خود بازگشت تا با تیم دینامو مسکو قراردادی 3ساله امضا کند.
  او در 3سال حضور خود در مسکو، موفق به کسب مقام قهرمانی سوپرلیگ والیبال روسیه در سال۲۰۰۶ و قهرمانی جام حذفی روسیه در سال۲۰۰۷ شد و سال بعد هدایت تیم ملی والیبال روسیه را برای نخستین بار بر عهده گرفت.
  ولادیمیر تا سال ۲۰۰۸ عملکردی درخشان از خود به جای گذاشت و توانست تیم ملی والیبال روسیه را به مدال نقره جام‌جهانی ، لیگ جهانی۲۰۰۷ و مدال برنز بازی‌های المپیک۲۰۰۸ برساند.
  آلکنو در سال۲۰۰۸ هدایت زنیت‌کازان را بر عهده گرفت و تا سال۲۰۱۴ پنج قهرمانی سوپرلیگ روسیه را کسب کرد. او در سال۲۰۱۰ برای  دومین بار هدایت تیم ملی کشورش را به‌عهده گرفت، درحالی‌که به‌عنوان سرمربی زنیت‌کازان نیز فعالیت می‌کرد.
  مدال طلای جام‌جهانی و لیگ جهانی ۲۰۱۱ با هدایت او برای روس‌ها به‌دست آمد و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، تیم روسیه به دیدار پایانی راه یافت که با شکست برزیل، قهرمان شد. آلکنو در دیدار برابر برزیل، ترکیب متفاوت و عجیبی را به زمین فرستاد که این موضوع، شگفتی کارشناسان را به همراه داشت.
  این مربی سرشناس، در دسامبر۲۰۱۲ به‌دلیل مشکلات جسمانی از تیم ملی روسیه جدا شد اما در سال۲۰۱۵ برای سومین بار هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و با این تیم، در المپیک۲۰۱۶ ریو شرکت کرد تا درخصوص هدایت روسیه در بازی‌های المپیک، هت‌تریک کرده باشد. البته این بار فقط موفق به حضور در جمع 4تیم پایانی شد و مدالی به‌دست نیاورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید