• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116716
+
-

کسی تصور نمی‌کرد زنان اینقدر خوب بازی کنند

هاله یارمحمدی، نخستین گزارشگر ورزش زنان از تجربه جدیدش می‌گوید تجربه‌ای که تا اینجا خوب پیش رفته است

مسابقات بسکتبال زنان را گزارشگر زن گزارش می‌کند. هاله یارمحمدی که از خبرنگاران ورزش زنان بود، بعد از آنکه چندسالی در شبکه5 اتفاقات ورزش زنان را گزارش کرد حالا عضو تیم رسانه‌ای فدراسیون است و گزارش بازی‌ها به او سپرده شده. او درخصوص گزارش‎های اخیرش به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  بازی‌ها متمرکز انجام می‌شود، سخت نیست که همه بازی‌ها را تنهایی گزارش می‌کنی؟
13تیم در لیگ بسکتبال زنان بازی می‌کنند و روزهای پنجشنبه و جمعه 6بازی را گزارش می‌کنم. این نخستین‌بار است که مسابقات زنان گزارش می‌شود و فعلا از پس کار برمی‌‌آیم. چون نخستین گزارشگرم فعلا دوست دارم یک‌تنه جلو بروم. البته قرار است در آینده از مربیان پیشکسوت و کارشناسان موقع گزارش کمک بگیریم.
 از گزارش‌های خودت راضی هستی؟
من نمی‌توانم گزارش خودم را ببینم. متأسفانه فیلم بازی‌ها سیو نمی‌شود. چند صفحه اینستاگرام هایلایت بازی‌ها را می‌گذارند و آنها را می‌بینم. فعلا که دارم خوب پیش می‌روم.
  خودت را با گزارشگران مرد مقایسه می‌کنی؟ اینکه بخواهی خودت را به سطح آنها برسانی.
با گزارشگران مرد که نمی‌شود خودم را مقایسه کنم. آقای آتشی، ابوالحسنی و مقیمی سال‌هاست که گزارش کرده‌اند و کارکشته‌اند. من خودم سعی می‌کنم مطالعه کنم، از بازیکنان اطلاعات بگیرم و این اطلاعات را به بینندگان بدهم. تا الان هم مسابقات خاموش برگزار می‌شد و کسی بازیکنان را نمی‌شناخت. سعی من این است که بازیکنان را معرفی کنم. نیاز است که به بینندگان اطلاعات کامل داده شود. قبلا فقط بازیکنان تیم ملی شناخته‌شده بودند. اما الان اسم بازیکن جوانان هم گفته می‌شود. تعداد بازیکنان جوان در لیگ زیاد است و وقتی در گزارش اسم آنها می‌آید، پدرها و مادرهایشان کیف می‌کنند. آنهایی که بازی‌ها را دیده‌اند می‌گویند نسبت به روز اول خیلی بهتر و مسلط‌تر شده‌ام.
 هر بازی چند بیننده دارد؟
هر بازی را نزدیک 400نفر آنلاین تماشا می‌کنند و در بازی‌هایی که حساس بود، تعداد به 900بیننده هم رسید. چون کروناست و بازی تماشاگر ندارد، از پخش آنلاین استقبال شده است. خانواده‌ها هم که قبلا نمی‌توانستند به سالن بیایند الان خیلی از این اتفاق خوشحال هستند.
 کامنت‌ها را هم می‌بینی؟
کامنت‌ها موقع پخش بازی بسته است و آنهایی که بازی را می‌بینند نمی‌توانند نظرشان را بدهند. اما بعد از بازی، در دایرکت صفحه اینستاگرامم خیلی‌ها پیام می‌دهند. همه آنهایی که پیام می‌دهند فقط یک چیز می‌گویند؛ اینکه از پخش مسابقات خوشحال هستند.
 ایراد هم می‌گیرند؟
ایراد نه. می‌گویند صدایت خوب است و انرژی و هیجان دارد. فعلا برایشان پخش بازی‌ها مهم است و کاری به گزارشگر و خود گزارش ندارند. البته گفته‌اند از بعضی از تکیه‌کلام‌هایی که در گزارش دارم، خوششان آمده. مثل شوت شیک یا شوت تروتمیز. وقتی توپ بدون دردسر وارد حلقه می‌شود می‌گویم شوت شیک و وقتی راحت امتیاز به‌دست می‌آید، می‌گویم شوت تروتمیز.
 سوتی هم می‌دهی؟
سوتی‌هایم در حد تپق بوده که این هم عادی است. با گزارش 3بازی در روز باید هم تپق بزنی.
 بازی‌ها با گوشی فیلمبرداری می‌شود؟
نه فیلمبرداری با گوشی نیست. چند مانیتور در سالن است و بازی‌ها هم با 5دوربین فیلمبرداری می‌شود. این دوربین‌ها را هم اسپانسرهای فدراسیون به سالن آورده‌اند و هزینه‌های پخش با آنهاست.
 آنهایی که برای نخستین‌بار بازی زنان را دیده‌اند، چه واکنشی به کیفیت بازی زنان دارند؟
کیفیت بازی زنان خیلی پایین‌تر از مردان است. مثلا زنان اسلم‌دانک ندارند اما در مسابقات مردان ارسلان کاظمی اسلم‌دانک‌هایی می‌زند که سالن به هوا می‌رود و این صحنه‌ها هیجان را بالا می‌برد. اما با این حال همه از بازی‌های زنان خوششان آمده است. مثلا برایشان جالب است که زنان 3امتیازی‌های خوبی می‌زنند. تصورشان این نبود که زنان در این حد خوب بازی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید