• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 3 آذر 1399
کد مطلب : 116603
+
-

دستور معاون اول رئیس جمهور به تمامی استانداران:

قبل از تأمین سرپناه نباید اقدام به تخریب خانه ای کرد

سیاسی
قبل از تأمین سرپناه نباید اقدام به تخریب خانه ای کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور طی پی‌نوشتی بر گزارش تخریب خانه زنی در بندرعباس که در روزهای گذشته واکنش های بسیاری را به‌همراه داشته است، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه های استان قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن،‌ نباید اقدام به تخریب کنند.
در متن نامه معاون اول رئیس جمهور آمده است:«متاسفانه گاهی شاهد اینگونه حوادث دردناک هستیم  که روح و جان انسان را آزار می دهد. لازم است به کلیه دستگاه های استان ابلاغ شود که قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن، نباید اقدام به تخریب کنند. یادآور می شود علاوه بر اعتبار دستگاه های ذیربط، همه‌ساله سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعتباراتی را به مسکن محرومان اختصاص می دهند که می توان از آنها استفاده کرد.»
همچنین روز گذشته عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در نشست خبری گفت:« عذرخواهی می‌کنم اما استعفا نمی‌دهم. ممکن است برخی در جایگاه مسئولیت خود و‌ در فضای هیجانی و عاطفی حرف استعفای من را بزنند اما کار ناتمام زیاد دارم و تابع تصمیم شورای شهر هستم. شهرداری بندرعباس از لحظه اولیه گزارش با بررسی موضوع ضمن تقبیح این رفتار، برخورد با تمام عوامل این حادثه از ماموران تا مدیران دفتری را آغاز کرد و این موضوع تا نتیجه نهایی ادامه دارد. به عنوان یک شهروند و مسئول، نسبت به نوع برخورد مأموران رفع تصرف، که موجب ناراحتی مردم استان و کشور شد، عذرخواهی می‌کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید