• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 3 آذر 1399
کد مطلب : 116591
+
-

غول‌ها حالشان خوب نیست

بارسلونا و گواردیولا همزمان به نتایج ضعیف این فصل ادامه می‌دهند. گواردیولا که تازه قراردادش را 2سال دیگر با سیتی تمدید کرده، با شکست 2 هیچ مقابل تاتنهام که هفتمین باختش از مورینیو بود، از ۸بازی این فصل تنها ۱۲امتیاز برای منچسترسیتی به‌دست آورده که البته یکی بیشتر از امتیازات بارسلونا در همین تعداد بازی است و بدترین شروع تاریخ سرمربیگری پپ گواردیولا در 8هفته ابتدایی لیگ‌ها بود. شنبه روز ناکامی غول‌هایی مثل سیتی، بایرن، رئال و بارسلونا بود. رئال که برای ششمین‌بار در خارج از خانه بازی می‌کرد، با اشتباه تیم داوری در تکرار‌نکردن ضربه پنالتی ویارئال به تساوی راضی شد. بارسا که ۸بازیکن از فاجعه لیسبون و باخت ۲-۸ به بایرن را در ترکیب داشت، به اتلتیکو باخت. پیکه و سرخی روبرتو در این دیدار مصدوم شدند. پیکه تا ۶ماه ممکن است از فوتبال دور باشد و روبرتو هم دست‌کم یک ماه.
  از ۴۸ضربه آزاد آخر مسی تنها یکی تبدیل به گل شده. او این فصل فقط ۳گل زده که 2تا پنالتی بوده. از زمانی که ۱۸ساله بود، هیچ‌وقت در این مقطع آمار بدتری نداشت.
   بارسا در سال۲۰۲۰ در لالیگا ۱۳امتیاز از رئال ۶۷امتیازی و ۴امتیاز از اتلتیکو کمتر امتیاز به‌دست آورده؛ دقیقا هم‌امتیاز با ویارئال.
  سیمئونه پس از ۱۸بازی سرانجام موفق شد بارسا را در لالیگا شکست دهد. او 2بار این تیم را در لیگ قهرمانان حذف کرده بود.
  بارسلونا با 11امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد؛ بدترین روند امتیازگیری این تیم از فصل92-1991 در لالیگا. آبی‌اناری‌پوشان در آن فصل با هدایت یوهان کرایوف در پایان به قهرمانی رسیدند.
 ۴گل خورده آخر رئال پنالتی بود. از ۱۵پنالتی که کورتوا درون دروازه رئال قرار گرفته، تنها یکی مهار شده و یکی هم به بیرون رفته و بقیه گل شده. او در ۸بازی آخر کلین‌شیت نکرده.
  ماریانو سومین عملکرد برتر در زمینه میانگین گلزنی را در بین بازیکنان رئال در قرن۲۱ دارد؛ رونالدو هر ۸۱دقیقه یک گل، موراتا هر ۹۱دقیقه یک گل و ماریانو هر ۱۳۰دقیقه یک گل.
  رئال در بازی‌هایی که آزار در ترکیب ثابت بوده، هرگز نباخته؛ ۱۶بازی، ۱۳برد و 3تساوی.
  تاتنهام برای نخستین‌بار از سال2014 به صدر جدول لیگ برتر انگلیس رسید.
  تنها جیمی واردی با 9گل، بیشتر از سون هیون مین با 6گل، برابر منچسترسیتی گواردیولا گل زده است.
 یوسوفا موکوکو بازیکن دورتموند با ۱۶سال و یک‌روز به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد.
  هالند که یک روز پیش از دیدار دورتموند - هرتابرلین جایزه پسر طلایی سال۲۰۲۰ را برای بهترین بازیکن جوان سال به‌دست آورده بود، با ۴گلی که به هرتابرلین زد، آمار عجیبی در دورتموند ثبت کرد؛ 29بازی و 27گل. او از توماس مولر در بوندس‌لیگا بیشتر هت‌تریک کرده.
  رونالدو هم 2گل برای یووه به کالیاری زد. از زمان پیوستن به این تیم ۶۰گل در سری‌آ به ثمر رسانده که بیشتر از هر گلزن دیگری است. هیچ بازیکنی در ۵بازی ابتدایی فصل خود برای یووه گل نزده بود. او برای دوازدهمین سال به رکورد 35+ گل دست یافت؛ ۳۶گل و ۸پاس گل در ۳۷بازی امسال.
  تساوی مقابل وردربرمن، دومین تساوی هانسی فلیک به‌عنوان سرمربی بایرن مونیخ بود؛50بازی، 45برد، 2تساوی، 3باخت، 164گل زده، 44گل خورده.
  ادوارد مندی در 9بازی خود برای چلسی موفق به ثبت 7کلین‌شیت شده است.
 شالکه در 24بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا هرگز برنده نشده و تنها ۹تساوی به‌دست آورده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید