• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 آذر 1399
کد مطلب : 116341
+
-

صدشکر که آن رفت

بازی‌های ملی تمام شد؛ فوتبال باشگاهی را عشق است

فیفادی‌ها با وجود انتقادات گسترده‌ای که به‌دنبال داشت به پایان رسید و فعلا تا مدتی طولانی بازی ملی نخواهیم داشت تا هواداران فوتبال با خیال راحت به تماشای مسابقات باشگاهی بنشینند و مربیان هم بابت مصدومیت یا ابتلای بازیکنانشان در اردوهای ملی به کرونا نگرانی کمتری داشته باشند.

 آنچه گذشت
لیگ ملت‌های اروپا با انجام ۱۶۰مسابقه و رد و بدل شدن ۳۶۲گل با میانگین 2.26گل در هر بازی تمام شد و البته در لیگ سطحA، 4تیم ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و بلژیک به نیمه‌نهایی رسیدند تا روز پنجشنبه 13آذر در قرعه‌کشی حریف خود را در این مرحله که احتمالا در آلیانس تورین و سن‌سیروی میلان برگزار می‌شود بشناسند. جایزه این 4تیم این است که در مسابقات انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ در گروه‌های ۵تیمی قرار بگیرند و 2بازی کمتر انجام دهند. مسابقات نیمه‌نهایی ۱۴ و ۱۵مهر‌ماه سال آینده و رده‌بندی و فینال روز ۱۸مهر برگزار می‌شود. تیم‌های راه‌یافته به این مرحله در لیگ ملت‌های قبلی یعنی پرتغال، هلند، انگلیس و سوئیس همگی حذف شدند. اسپانیا بیشترین درصد پاس صحیح، بیشترین خلق موقعیت گل و بیشترین درصد مالکیت را به نام خود ثبت کرد. گرجستان از لحاظ درصد مالکیت پایین‌تر از اسپانیا و یونان سوم شد و لوگزامبورگ سطح چهارمی تنها 2موقعیت کمتر از ایتالیا خلق کرد و چهارم شد. هالند با ۶گل بهترین گلزن لقب گرفت و تیگران بارسقیان از تیم ملی ارمنستان با ثبت 4پاس گل، آقای پاس گل مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در مرحله گروهی شد. بوسنی، ایسلند، سوئد و یکی از 2تیم اوکراین و سوئیس که دیدارشان به‌خاطر ابتلای بازیکنان اوکراین به کووید-۱۹ به تعویق افتاد به لیگ سطحB سقوط کردند تا اتریش، چک، مجارستان و ولز جای آنها را بگیرند. ایرلند شمالی، اسلواکی، ترکیه و بلغارستان هم به لیگ سطح C افتادند. مونته‌نگرو، ارمنستان، اسلوونی و آلبانی به سطحB راه یافتند و از میان تیم‌های قبرس و استونی و همچنین مولداوی و قزاقستان 2تیم به سطحD می‌روند و جای خود را به جزایر فارو و جبل‌الطارق خواهند داد. در 2شب پایانی این رقابت‌ها بازیکنانی مثل راموس، کانالس، واران، و... به جمع مصدومان و دچارشدگان به ویروس فیفا اضافه شدند و بازیکنانی مثل سوارس و توریرا و چند تن دیگر از اردوی تیم ملی اروگوئه هم آزمایش کرونایشان مثبت شد و این دو بازیکن دیدار حساس امروز اتلتیکو مقابل بارسلونا را از دست دادند.
  آنچه خواهید دید
یک هفته کاملا فشرده فوتبالی در اروپا در پیش است. دیشب موناکو و پاری‌سن‌ژرمن رویارویی‌های دیدنی این هفته را آغاز کردند. امروز نیوکاسل و چلسی لیگ برتر را از ساعت۱۶ آغاز می‌کنند و برایتون با جهانبخش به زمین استون‌ویلا که پدیده این فصل است می‌روند و بازی خاص ساعت۲۱ امشب هم بین تاتنهام و منچسترسیتی برگزار می‌شود که یک دیدار حیثیتی بین مربیان 2تیم است. هیچ مربی دیگری بیش از گواردیولا موفق به شکست مورینیو نشده. پپ 10بار او را برده که تازه برد در ضربات پنالتی سوپرجام۲۰۱۳ با بایرن مقابل چلسی در این آمار به‌حساب نیامده است. مربی موفق بعدی در رویارویی با مورینیو کسی نیست جز بنیتس با ۶برد. آقای خاص تنها ۶بار گواردیولا را در ۲۳تقابل شکست داده با ۳۷گل خورده در برابر ۲۷گل زده. در ۱۴رویارویی اول تنها 2برد نصیب مورینیو شده بود اما او به‌تدریج راه شکست دادن گواردیولا را آموخت و در ۸سال اخیر دست بالا را نسبت به این مربی داشت و ۴بار او را شکست داد و 3بار با تیم‌های مختلف به وی باخت.
تاتنهام شروع خوبی داشته و ۵برد و تنها یک باخت و 2تساوی در لیگ به‌دست آورده که ۵امتیاز بیشتر از من‌سیتی است. من‌سیتی در محوطه جریمه حریفان، لمس توپ بیشتری داشته اما موقعیت‌های خطرناک تاتنهام در این فصل یکی بیش از دوبرابر حریف بوده؛ یعنی ۲۷موقعیت خطرناک در برابر ۱۳تا. آخر شب هم منچستر از وست‌بروم پذیرایی می‌کند. بایرن‌مونیخ-وردربرمن ساعت۱۸ و هرتابرلین-دورتموند ساعت۲۳ بازی‌های جذاب امروز بوندس‌لیگا هستند و در سریA هم یوونتوس به مصاف کالیاری می‌رود. دلیل اینکه بیشتر بازی‌های حساس در روز شنبه برگزار می‌شود در پیش بودن مسابقات روز پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپاست شامل بازی‌های حساسی مثل رئال-اینتر و لیورپول- آتالانتا. رئال ساعت۱۸:۴۵ امروز در غیاب مصدومانی مثل راموس، واران، کارواخال و ناچو به مصاف ویارئال می‌رود تا زیدان بار دیگر در اوج فشارها و انتقادها رئال را پس از شکست ۱-۴ به والنسیا به مسیر پیروزی برگرداند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :