• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 آذر 1399
کد مطلب : 116343
+
-

تلخکامی دور از ایران

تلخکامی دور از ایران

کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ از 2 دنیای مختلف به فوتبال ایران آمدند، یک دوگانه تاریخی، فراموش‌نشدنی و پر از جنجال ساختند و پس از آن دنبال کار و زندگی‌شان رفتند. با وجود این طبیعی بود که بعد از آن همه بحث و کشمکش، هیچ‌کدام از این دو نفر به حال خود رها نشوند. مخاطبان فوتبال ایران در حال رصد هر دو مربی هستند و البته تا اینجا اوضاع بر وفق مراد هیچ‌کدام‌شان نبوده است.
ابتدا نوبت برانکو بود که بد بیاورد. او با الاهلی عربستان قرارداد بست، اما چند هفته بیشتر روی نیمکت این تیم دوام نیاورد. هنوز ویدئوی فحاشی و اعتراض هواداران الاهلی به مربی کروات، در اینترنت در دسترس است؛ جایی که امپراتور سکوهای ورزشگاه آزادی و کسی که ده‌ها هزار نفر با اسمش ایسلندی می‌زدند، با بطری آب نیمه‌خالی مورد پذیرایی قرار گرفت و فورا برکنار شد. برانکو البته بعدش سرمربیگری تیم ملی عمان را پذیرفت، اما هم به خاطردستمزد نازلش و هم به واسطه رتبه پایین عمان در رنکینگ فیفا، از سوی منتقدانش ریشخند شد. به هر حال برانکو فرصت دارد با عمان در مقدماتی جام‌جهانی قطر یک کار بزرگ انجام بدهد و ارزش‌هایش را به رخ بکشد. عمان در گروه پنجم مسابقات پیش‌مقدماتی جام‌جهانی بعد از قطر 13امتیازی با 12امتیاز دوم است و به مرحله اصلی مقدماتی راه خواهد یافت. شاید هم آنجا اصلا برانکو به ایران خورد و یک دوئل جذاب پیش آمد.
وضعیت کی‌روش هم بعد از خروج از ایران خراب شد. او هدایت تیم معتبر کلمبیا را پذیرفت، اما از روز اول دردسر داشت؛ هم به‌خاطر نوع تدارک دیده شدن برخی مسابقات دوستانه و هم به‌خاطر برخی اظهارنظرهایش. هفته گذشته هم که رسما افتضاح شد؛ 2 شکست سه و شش گله برای تئوریسین فوتبال دفاعی، بخشی از بدترین روزهای عمر مربیگری او را ساخت. چه بسا الان که شما این مطلب را می‌خوانید کی‌روش از کلمبیا اخراج شده باشد. در این صورت دل او حتما برای ایران تنگ خواهد شد؛ برای جایی که در آن گارانتی ابدی داشت و مردم حتی بعد از شکست‌هایش هم به خیابان می‌ریختند!

این خبر را به اشتراک بگذارید